اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد برجسته حوزه علمیه:

دنبال سهم‌خواهی از انقلاب اسلامی نباشیم

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: افرادی که برای پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحیملی زحمت کشیدند به دنبال سهم‌خواهی از انقلاب نباشند و پاداش‌شان را از خداوند بخواهند.

دنبال سهم‌خواهی از انقلاب اسلامی نباشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام داود صمدی‌آملی جمعه شب در مراسم نکوداشت یاد و خاطره مرحوم والد شهیدان اسماعیلی در روستای چندرمحله بیان داشت: هر برنامه‌ای اگر بدون اطلاعات دقیق از طرف مقابل پیش رود و با آن اطلاعات وارد عمل شویم نمی‌توان پیروزی را امید داشت.

وی افزود: هر انقلاب در هر کشوری اگر بدون تدبیر صحیح و واقعی بخواهد ادامه مسیر بدهد به مشکلات متعددی برمی‌خورد.

صمدی آملی تصریح کرد: اگر کشورمان از جنگ هشت ساله تحمیلی سربلند بیرون آمد ولی هم‌اکنون سختی‌های ما کمتر از مشکلات ایام هشت دفاع مقدس، والفجر هشت و دیگر عملیات‌ها نیست.

وی عزت، افتخار، سربلندی و درخشش جمهوری اسلامی ایران در دنیا را به برکت خون شهیدانی دانست که مظلومانه در جبهه‌ها به شهادت رسیدند.

این استاد برجسته حوزه علمیه در مورد اطاعت‌پذیری شهدا و رزمندگان یادآور شد: اطاعت‌پذیری شهدا به حدی بالا بود که دستورات فرمانده خود را دستور ولی فقیه می‌دانستند، مطیع محض بوده، انجام آن را لازم برمی‌شمردند و حرف فرمانده خود را فرمان امام راحل می‌دانستند.

وی با تبریک ملت ایران اسلامی به خاطر خلق حماسه حضور در راهپیمایی 22 بهمن امسال متذکر شد: بار دیگر مردم کشورمان به ندای رهبر انقلاب، همه شهدا و خون‌شان لبیک گفتند.

صمدی آملی با اعلام اینکه این وحدت، یکپارچگی و در کنارهم بودن باید حفظ شود، بیان داشت: البته نیاز است برخی اختلافات زدوده شود.

وی با اشاره به تاریخ یادآور شد: هنوز انقلاب به پیروزی نرسیده بود که برخی شاه‌دوست و خمینی‌دوست راه انداختند، بعد پیروزی انقلاب مشکلات دیگری به وجود آمد، گروه‌های منافق، کمونیست، مجاهد و دیگر گروه‌های متعدد ایجاد شده، آن‌قدر این گروه‌بندی‌ها را ادامه دادند تا این همه خسارت برای کشورمان به بار آمد.

صمدی‌آملی ادامه داد: البته آن‌قدر این گروه‌بندی و جناح‌بندی ادامه پیدا کرد تا اصلاح‌طلب و اصول‌گرا به راه افتاد که اینها همه از گرفتاری‌ها و دردهای سخت است.

این استاد حوزه علمیه گفت: آنهایی که برای انقلاب زحمت کشیدند، در راه انقلاب و اسلام شهید دادند، سبب سربلندی قرآن و اسلام شده مجروح، شهید و آزاده دادند، ماه‌های زیاد و سال‌های طولانی در جبهه بودند و تلاش دادند بدانند اگر برای رضای خدا جنگیدند در صندوق الهی اجر و مزدشان موجود است.

صمدی آملی با تاکید اینکه وقتی سفره‌ای پهن شده افرادی که زحمت نکشیده نسبت به افراد زحمت کشیده سرعت بیشتری در خوردن دارند، گفت: امیرالمومنین(ع) مستمری آنهایی که برای خدا وارد جنگ شده و زحمت کشیدند را قطع کرد و فرموده که اگر برای رضایت خداوند زحمت کشیدید اجرتان در نزد خداوند محفوظ است البته نباید فراموش کنیم که ما در خط این امام هستیم و از او الگو می‌گیریم.

وی با اعلام اینکه با پیروزی انقلاب و جنگ آنهایی که زحمت کشیده بودند در کشورمان سهم‌خواهی کردند، ادامه داد: اگر قرار باشد کسی برای زحماتش از انقلاب سهم‌طلبی کند باید به حال و روزمان گریست همچنین خوشا به حال آنهایی که زحمت کشیدند و گفتند برای رضایت خداوند کار کرد و هیچ چیزی از کسی نمی‌خواهیم البته اگر این تفکر را که یک تفکر بسیجی است در جامعه اجرایی کنیم به سرمنزل مقصود می‌رسیم.

وی در بیان قضیه اصلاح‌طلب و اصولگرا گفت: این دو همانند قضیه مهاجر و انصار شد.

صمدی آملی تصریح کرد: وقتی پیامبر اسلام هجرت کردند مهاجرین گفتند ما 10 سال در مدینه زیر شکنجه هم‌پای پیامبر بودیم، از شهرمان بیرون شده و از مکه به مدینه آمدیم و این همه رنج مهاجرت را به جان خریدیم باید حکومت به دست ما بیافتد.

این استاد حوزه‌های علمیه بیان داشت: در مقابل انصار نیز گفتند ما هم همراه پیامبر بودیم، به مهاجران جا دادیم و تمام زندگی خود را تقدیم مهاجر کرده پس ما هم باید سهم داشته باشیم.

انتهای پیام/86012/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول