اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

حضور حماسی مردم از هر سلاحی برنده‌تر است

امام جمعه لاهیجان گفت: حضور حماسی مردم در مناسبت‌های مختلف انقلاب به ویژه راهپیمایی 22 بهمن از هرسلاحی بالاتر و برنده‌تر است.

حضور حماسی مردم از هر سلاحی برنده‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به موضوع محبت و مهرورزی اظهار کرد: اسلام دین محبت به یکدیگر و مهرورزی است.

وی از جمله محبت‌ها را محبت به همسر عنوان کرد و گفت: در قرآن سوره نسا آمده است که با زنان خود به خوبی معاشرت کنید زیرا زنان امانت هستند بنابراین پس مرد باید خوب امانت‌دارى کند.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه خدا رحمت میفرستد بر مردى که با زنش خوب برخورد کند، افزود: هر مردى که با خانواده خود خوب رفتار کند خدا عمرش را زیاد میکند.

وی با اشاره به اینکه مردى که به زنش نیکى میکند کریم است، ادامه داد: هر کس به زنش اهانت کند لئیم است.

صرفی‌پور به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و یادآور شد: مردم همیشه در صحنه با حماسه 22 بهمن تمام امیدهای دشمنان را ناامید کردند.

وی افزود: حضور حماسی مردم از هر سلاحی بالاتر و برنده‌تر است و این حضور به معنای تجدید بیعت با ولایت فقیه، مهر تایید بر نظام اسلامی و حمایت همه جانبه از نظام جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه لاهیجان با تصریح بر اینکه تعلق ملت ایران به انقلاب و نظام اسلامى زمان‏بردار نیست، خاطرنشان کرد: نمی‌توان دوره یا زمان خاصى را براى آن در نظر گرفت.

وی حمایت و حضور مردم در صحنه را مظهر اقتدار حقیقى‏ خواند و تصریح کرد: قدرت نظام اسلامی در حضور حماسی مردم است که هر بار رهبر آنها را به صحنه فراخواند به ندای رهبر لبیک گفتند.

صرفی‌پور سیستم صوتی را پاسخگوی راهپیمایان 22 بهمن لاهیجان ندانست و متذکر شد: شایسته مسئولان امر برای این مشکل فکری بیندیشند و در مراسم‌های آینده شاهد سیستم صوتی قوی و فراگیری باشیم.

وی از مجمع یاوران انقلاب که در هشت مسجد جشن انقلاب را برگزار کردند قدردانی کرد و افزود: اداره‌هایی در ایام دهه فجر افتتاح پروژه‌هایی داشتند که جای قدردانی دارد.

امام جمعه لاهیجان، به سالروز حمله جنگنده رژیم بعثى عراق به هواپیماى مسافرى و شهادت 40 تن از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ فضل‏الله محلاتى اشاره کرد.

وی با گرامیداشت روز روحانیت و دفاع مقدس‏ خاطرنشان کرد: روحانیت قافله سالار جهاد و مبارزه علیه استکبار بودند و در این راه شهدای فراوانی تقدیم کردند که طبق اعلام بنیاد شهید آمار شهدای روحانیت 2.5 برابر اقشار دیگر است.

صرفی‌پور تعداد روحانیون کشور را 4 هزار و 363 نفر عنوان کرد و گفت: نسبت به جمعیت دیگر اقشار جامعه، روحانیت بالاترین میانگین جمعیت را دارد.

وی از برگزاری کنگره 650 شهید شهرستان لاهیجان با سخنرانی آیت‌الله صدیقی خبر داد و یادآور شد: از مردم دعوت می‌شود تا در این کنگره نورانی و مقدس شرکت کنند.

امام جمعه لاهیجان موضوع ازدواج جوانان و رباخواری را از دیگر محورهای سخنرانی خود در نماز جمعه این شهر قرار داد.

ا‌نتهای پیام/84002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول