اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کامیاران:

بدعت‌های دور از شریعت؛ شعله‌ای از آتش گمراهی‌ هستند

امام جمعه کامیاران گفت: بدعت‌ها فرامینی مخالف دستورات خدا و رسول است و اموری که زیرمجموعه دستورات الهی و برابر قانون اسلامی نباشد نوعی نوآوری است که انسان را به چاه ظلمت و کفر می‌کشاند.

بدعت‌های دور از شریعت؛ شعله‌ای از آتش گمراهی‌ هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، ماموستا توفیق قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کامیاران ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم کامیاران در راهپیمای 22 بهمن ماه اظهار داشت: به حق بار دیگر ایرانیان و بخصوص ملت کرد با خلق حماسه‌ای دیگر عزت و اقتدار ایرانی بودن خود را به استکبار جهانی نشان دادند.

امام جمعه کامیاران در ادامه در خصوص لزوم پیروی از سنت‌های رسول اکرم(ص) گفت: سنت به معنی تبعیت است و هدف مسلمان نیز باید تبعیت از رسول و فرامین الهی باشد.

وی فرمانبرداری از خداوند را لازمه فرمانبرداری از رسول(ص) دانست و اظهار داشت: موعظه‌های پیامبر مانند معجزه‌ای است، چراکه بسیاری از کافران محض شنیدن کلام‌ شیوا و رسای پیامبر به اسلام روی می‌آورند.

قربانی بدعت‌ها را بر دو نوع تقسیم‌بندی کرد و گفت: بدعتی که انسان را به سمت گمراهی می‌برد و بدعتی که فرد را به سمت نور و هدایت سوق می‌دهد و موجب استحکام بیشتر اسلام و وحدت میان مسلمانان می‌شود.

وی در خصوص بدعت‌های نوظهور نیز اظهار کرد: بدعت در اصطلاح  یعنی نو پیدا، نوظهور و به گفته علمای دینی نوآوری در عمل و عقیده است.

امام جمعه کامیاران در خصوص مسائلی که برای انسان‌های امروزه پیش می‌آید اما در سنت‌ها به آن اشاره نشده است، نیز گفت: در مواقع نا آگاهی باید به فرمان خداوند به اهل ذکر رجوع کنیم، چراکه آنها علمای آگاه از دین و شریعت، مسلط بر تفسیر قرآن و احادیث رسول اکرم (ص) و وسیله نجات انسان از گمراهی هستند.

وی در خصوص یکی از بدعت‌های اصحاب رسول که موجب افزایش وحدت در میان مسلمانان بعد از رسول شد گفت: نمازهای جماعت ماه رمضان از بدعت‌های خلیفه دوم مسلمانان است، که امام علی (ع) بر صدور این بدعت درود فرستاده است.

قربانی با بیان اینکه دو نوع نوآوری‌ وجود دارد، بیان کرد: نوآوری در شریعت و سیره پیامبر اکرم جایی ندارد و فرامینی که تابع شریعت و اصل دین باشد پسندیده و اطاعت از آنها واجب است.

امام جمعه کامیاران سنت و قرآن را بنیان و اساس دین خواند و گفت: برای جلوگیری از گمراهی در اموری که در قرآن و سنت به آن اشاره نشده است، باید به مجتهد رجوع کرد.

قربانی در پایان کتاب قرآن و سنت شریف رسول اکرم را شاهد عینی بر فتوای مجتهد دانست و افزود: نور خدا در هر قلبی ورود پیدا کند دیگر راهی برای ورود شیاطین در وجودش باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/79018/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول