اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت تأکید کرد

گنجاندن کتاب در سبد کالای خانواده‎ها

امام جمعه جیرفت گفت: باید مردم کتاب را در سبد کالای خود بگنجانند، اما تنها به مطالعه آن اکتفا نکنند، بلکه به دانستنی‎های آن عمل کنند تا جامعه در کمال آسایش به مدارج عالی علمی و فرهنگی دست یابد.

گنجاندن کتاب در سبد کالای خانواده‎ها

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‎الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در آیین افتتاح دومین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان در این شهرستان اظهار داشت: در آموزه‎های دینی ما از فقر اقتصادی به عنوان مرگ سیاه یاد شده و بسیار مورد مذمت و نکوهش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بدتر از فقر اقتصادی فقر فرهنگی است، ابراز داشت: پیامبر (ص) در روایتی می‎فرمایند «من از فقر شما نگران نیستم، اما از سوء تدبیر و بداندیشی شما نگران هستم» و این به معنای همان فقر فرهنگی است.

عسکری با تأکید بر اینکه یکی از عواملی که می‎تواند فقر فرهنگی را از ریشه نابود کند، کتاب و کتابخوانی است، تصریح کرد: خداوند خود را در قرآن به عنوان معلم یاد می‎کند و قرآن را که حاوی علوم و معارف بشر است، به انسان‎ها می‎آموزد.

وی افزود: پروردگار با تعلیم قرآن کریم علوم و معارفی را که از آن اطلاعی نداشت و در ذهن وی خطور نمی‎کرد، در اختیار وی قرار داد و به بشر آموخت تا بتواند در راستای رشد و اعتلای جامعه خود گام بردارد.

عسکری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) فرمودند «اگر قرآن نبود، باب معرفت الهی تا ابد به روی بشر بسته بود»، عنوان کرد: قرآن معرف خداوند متعال و انبیا الهی است و قدرت روشنگری به بشر عطا می‎فرماید.

امام جمعه جیرفت گفت: نمایشگاه‎ها، مؤسسه‎ها و ناشران کتاب ارزشمندترین میراث‎های پیشینیان و اندوخته‎های انسان‎های معاصر را به آسان‎ترین و ارزان‎ترین شیوه در اختیار بشریت قرار می‎دهند.

کتاب معلمی آرام اما مغفول است

عسکری با اشاره به اینکه ای کاش عظمت کتاب و کتابخوانی در جامعه فرهنگ‎سازی شود، بیان داشت: انسان‎های عالم و فرهیخته و دانشمندان خلاصه دانش و فضل و دریافت‎های علمی خود را در کتاب‎ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‎دهند.

وی کتاب را معلمی آرام و کم‎هزینه اما مغفول مانده خواند و اذعان داشت: باید مردم کتاب را در سبد کالای خود بگنجانند، اما تنها به مطالعه آن اکتفا نکنند، بلکه به دانستنی‎های آن عمل کنند تا جامعه در کمال آسایش به مدارج عالی علمی و فرهنگی دست یابد.

عسکری خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گام‎های بسیار بلند و ارزشمندی در راستای اعتلای فرهنگ این منطقه برداشته و سایر مسئولان نیز بستر را فراهم کردند که غذای روح مردم به آسانی در دسترس قرار گیرد تا از منابع غنی علمی و معرفتی نهایت بهره‎مندی را ببرند.

انتهای پیام/80001/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول