اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل عنوان کرد

پرداخت 900 میلیارد ریال خسارت به بیمه‌شدگان استان اردبیل

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل گفت: در 9 ماه گذشته شرکت بیمه ایران در استان 900 میلیارد ریال خسارت در حوزه‌های مختلف به بیمه‌شدگان پرداخت کرده است.

پرداخت 900 میلیارد ریال خسارت به بیمه‌شدگان استان اردبیل

حمید شجاع در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌ و هدفگذاری‌های درست و همکاری رسانه‌ها فرهنگ بیمه در استان اردبیل افزایش یافته به طوری که در کنار خرید بیمه‌نامه‌های اجباری شخص ثالث خودرو و همچنین بیمه‌نامه بدنه خودرو خرید بیمه‌نامه‌های عمر و پس‌انداز از سوی هموطنان با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

وی عنوان کرد‌: در حال حاضر خرید بیمه نامه شخص ثالث بسیار حیاتی به نظر می‌رسد به طوری که شهروندان و صاحبان خودرو حتی حاضر هستند نان شب خود را به تاخیر بیندازند اما خرید بیمه نامه‌های شخص ثالث را به تاخیر و تعویق نیندازند.

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل تصریح کرد: صاحبان تمامی خودروها از موتورسیکلت، کامیون اتوبوس، تراکتور و کمباین برای خرید بیمه‌نامه‌های شخص ثالث به شرکت بیمه مراجعه کرده و به دلیل بالا بودن مبالغ دیه تلاش می‌کنند تا نسبت به خرید بیمه‌نامه‌های شخص ثالث اقدام لازم را انجام دهند.

شجاع با یادآوری اینکه خرید بیمه‌نامه‌های دیگر به دلیل داشتن ماهیت اختیاری به نسبت بیمه‌نامه‌های یاد شده با استقبال کمتری روبه‌رو بوده است، افزود: مشکلات اقتصادی و کاهش درآمد مردم سبب شده است که در این زمینه یک ضربه مهلک به پیکره بیمه‌ها وارد شود اما با بهبود نسبی شرایط اقتصادی و رفع برخی از تحریم‌ها به نظر می‌رسد در ماه‌های اخیر خرید بیمه‌نامه عمر، پس‌انداز و حوادث با استقبال خوبی از سوی هموطنان روبه‌رو شده و امیدواری برای جبران خسارات از سوی شرکت‌های بیمه بالا رفته است.

وی تصریح کرد: هموطنان با مبالغ ناچیز می‌توانند به شرکت‌های بیمه مراجعه کرده خود و خانواده‌شان را به همراه اموال و دیگر سرمایه‌های خود بیمه کنند تا در موقع بیماری، بروز حوادث، نقص عضو و از کارافتادگی از مزایای آن استفاده کنند چراکه شرکت بیمه متعهد می‌شود در قبال دریافت مبالغ مشخص از بیمه‌شدگان جبران خسارت را نیز داشته باشد.

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل با بیان اینکه بدون پوشش بیمه‌ای نباید انتظار کمک و همکاری داشت، ادامه داد: ما از همه هم‌استانی‌ها در بخش‌های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی، فرهنگی و ... دعوت می‌کنیم تا نسبت به خرید بیمه‌نامه متنوع از بیمه ایران اقدام کنند.

شجاع از صدور بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی با تخفیف برای صاحبان کارخانه‌ها خبر داد و افزود: نمونه این حمایت جبران خسارت مربوط به آتش‌سوزی یکی از واحدهای تولیدی در سال گذشته بود که شرکت بیمه بیش از 750 میلیون تومان از این بابت خسارت پرداخت کرده که این پرداختی خسارت در مدت یک ماه اتفاق افتاد.

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل ضرورت اهتمام هموطنان به خرید بیمه‌نامه‌های درمانی، بیمه عمر و پس‌انداز را یادآور شد و افزود: با توجه به سنگین بودن هزینه درمان و همچنین مشکلاتی که در موقع بازنشستگی رخ می‌دهد خرید بیمه‌نامه‌های یاد شده از اهمیت خاصی برخوردار است که ضروری است در این زمینه یک حرکت تحولی صورت گیرد.

شجاع در مورد فروش بیمه‌نامه‌های عمر و پس‌انداز گفت: این بیمه‌نامه‌ها شامل همه گروه‌های سنی است که با مراجعه به نمایندگی بیمه ایران می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند که شامل بیمه‌نامه جهیزیه، پس‌انداز، تحصیل فرزندان و ... است که در قالب آن می‌توانند از مزایای دریافت مستمری و یا سرمایه‌ای و همچنین تامین بخشی از نیازمندی‌های فرزندانشان و رفع مشکلات آتیه خانواده‌های خود اقدام کنند.

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل در پایان تصریح کرد: بیمه‌گذار در مدت سرمایه‌گذاری می‌تواند حتی از تسهیلات بانکی استفاده کند که امتیاز بیمه‌نامه عمر معافیت آن‌ها از مالیات، توقیف، قابل خرید و فروش، امکان بازخرید و همچنین استفاده از مزایای آن در زمان از کار افتادگی است.

انتهای پیام/62001/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول