اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بیمه ایران خراسان شمالی:

طرح جامع بیمه حوادث روستائیان در خراسان شمالی آغاز شد

مدیر کل بیمه ایران خراسان شمالی از آغاز طرح جامع بیمه حوادث روستائیان در این استان خبر داد.

طرح جامع بیمه حوادث روستائیان در خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد مهدی دانش بعد از ظهر امروز در جمع دهیاران بخش مرکزی اظهار کرد: طرح جامع بیمه حوادث روستائیان با مشارکت نهاد ریاست جمهوری ، استانداری و بیمه ایران انجام می‌شود.

وی بیان داشت: جلساتی را به همین منظور در خراسان شمالی با دفتر روستایی، فرمانداری و بخشداری‌های استان برای اجرای طرح جامع بیمه روستایی داشته‌ایم که ثمر بخش بوده است.

مدیر کل بیمه ایران خراسان شمالی  گفت: بر اساس برنامه قرار شد تا هر یک از نمایندگان شرکت بیمه ایران 20تا 30 دهیاری را زیر پوشش این بیمه قرار بدهند.

وی هزینه سالانه این بیمه را صرفاً 25هزار تومان برشمرد و اظهار کرد: هر یک از روستائیان با این بیمه نامه مشمول پوشش‌های زیاد بیمه‌ای از محصول گرفته تا دام ، لوازم خانگی، فوت و غیره زیر پوشش این بیمه قرار می‌گیرند.

مدیر کل بیمه ایران خراسان شمالی همچنین جرح و نقص عضو و حتی ادوات کشاورزی را از شمول این طرح بیمه‌ای عنوان کرد.

به گفته دانش پوشش‌های بیمه‌ای خانواده، کفن و دفن،عمر، پس انداز، آتش سوزی از جمله بیمه‌هایی است که با خرید این بیمه نامه قابل ارائه است.

وی اضافه کرد: ما نیاز به پوشش‌های بیمه‌ای را احساس می‌کنیم و متأسفانه خراسان شمالی در پوشش‌های بیمه‌ای وضعیت خوبی را ندارد.

دانش با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت خراسان شمالی در روستاها است تصریح کرد: طرح جامع بیمه حوادث روستائیان در استان می‌تواند کمک خوبی را به روستائیان در هنگام حوادث داشته باشد.

وی با ضروری خواندن ترویج فرهنگ بیمه در استان خاطر نشان کرد:بیمه از تولد تا مرگ همراه انسان است و حتی قبل از تولد انسان که در زمینه‌های مختلف بیمه قابل ارائه است.

مدیر کل بیمه ایران خراسان شمالی خواستار مشارکت تمام دهیاران برای پیشبرد فرهنگ بیمه در روستاهای استان شد.

وی ادامه داد: این بیمه نامه چتر پوششی خوبی را برای روستائیان دارد و شاید  خرید بیمه نامه آن از هزینه خرید چیپس و پفک در طول ماه کمتر باشد اگرچه که ممکن است برخی به خاطر مشکلات مالی برای خرید این بیمه‌نامه رغبتی نداشته باشند لیکن دهیاران در این زمینه روستائیان را توجیه کنند.

مدیر کل بیمه ایران خراسان شمالی گفت: اجرا و پیشبرد این طرح برای دهیاران به طور حتم منافع معنوی و مادی را به همراه دارد و اگر خسارتی به روستائیان استان وارد شود ما خسارت‌های وارده را در حداقل زمان کارشناسی و جبران می‌کنیم و از سوی دیگر دهیاران نمونه در پیشبرد طرح بیمه حوادث روستائیان استان را شناسایی و به مرکز معرفی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: بی‌گمان این طرح در روستاهای استان اجرایی نخواهد شد مگر با همکاری و مشارکت دهیاران و شورهای اسلامی در روستاها خراسان شمالی که از جمعیت روستایی قابل توجهی نسبت به جمعیت استان را دارا است.

به گزارش فارس، 48درصد از جمعیت 867هزار نفری خراسان شمالی در روستاهای این استان سکونت دارند.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول