اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با راه‌اندازی فاز 6 ایستگاه‌های مطالعه در کشور صورت گرفت

افتتاح هفدهمین ایستگاه مطالعه همدان در بیمارستان بوعلی

هم‌زمان با راه‌اندازی فاز 6 ایستگاه‌های مطالعه در سراسر کشور، ایستگاه مطالعه بیمارستان بوعلی سینا همدان افتتاح شد.

افتتاح هفدهمین ایستگاه مطالعه همدان در بیمارستان بوعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شامگاه دوشنبه هفدهمین ایستگاه مطالعه استان همدان همزمان با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان بوعلی در بیمارستان بوعلی همدان افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این مراسم گفت: طرح ایستگاه مطالعه یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای عمومی کردن کتاب، ارتقای سرانه مطالعه مفید و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

ارشاد استعدادی اظهار کرد: این ایستگاه مطالعه در فاز 6 ایستگاه‌های مطالعه در سراسر کشور است و در هر فاز 15 عنوان کتاب جدید وارد حوزه مطالعه می‌شود.

وی افزود: ایستگاه مطالعه بیمارستان بوعلی هفدهمین ایستگاه مطالعه در سطح استان و یازدهمین ایستگاه مطالعه در شهرستان همدان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: در فاز 6 ایستگاه‌های مطالعه 57 هزار و 500 جلد کتاب با هزینه بیش از 100 میلیون تومان به این ایستگاه‌ها اختصاص پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: از ابتدای فاز نخست ایستگاه‌های مطالعه تا پایان فاز 6 بالغ بر 304 هزار و 600 جلد کتاب خریداری و بالغ بر 609 میلیون تومان هزینه شده است.

استعدادی با اشاره به وجود هفت ایستگاه مطالعه در بیمارستان‌های استان اضافه کرد: تا پایان فاز 6، ایستگاه مطالعه بیمارستان آیت‌الله بهاری شهرستان بهار، ایستگاه مطالعه بیمارستان امام رضای کبودراهنگ و ایستگاه مطالعه بانک رفاه شعبه مرکزی ملایر افتتاح خواهد شد.

وی تأکید کرد: هر فرد می‌تواند با مراجعه به این ایستگاه‌ها یکی از کتاب‌های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در محل ایستگاه و یا هر محل دیگری مطالعه کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: مراجعه کنندگان به این ایستگاه‌ها حداکثر تا 15 روز می‌توانند با مراجعه به همان ایستگاه یا هر ایستگاه دیگر در سراسر کشور و یا یکی از کتابخانه‌های عمومی زیرپوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتاب را بازگردانند.

وی تصریح کرد: در زمینه ایستگاه‌های مطالعه 38 درصد بازگشت کتاب را داشته‌ایم که این نشان از فرهنگ مردم در استفاده از کتاب‌های ایستگاه دارد.

استعدادی با اشاره به طرح کارت کودک گفت: این کارت در راستای آشنایی خانواده و فرزندان با کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شده است و به منظور هدیه به خانواده‌ها در بیمارستان فاطمیه و بوعلی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/89029/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول