اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون مطرح کرد

تشکیل کمیته امداد از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون گفت: تشکیل کمیته امداد امام خمینی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

تشکیل کمیته امداد از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مجتبی قائدامینی ظهر امروز در جشن انقلاب و همایش تجلیل از 20 هزار طرح اکرام و خانواده که در سالن همایش استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شده و تاکنون در رفع نیازهای نیازمندان و توانمندسازی آنان اقدامات مناسبی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی استان قزوین یکی از فعال‌ترین نهادهای این استان است، ابراز داشت: اداره کل یاد شده توانسته با تلاش مضاعف در راستای ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و معیشتی به جامعه هدف موفق عمل کند.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون یادآور شد: امام خمینی (ره) قبل از انقلاب اسلامی نیز در سال 42 مسئله امدادرسانی و کمک به نیازمندان را با کمک مبارزان فعال مانند هیئت‌های مؤتلفه انجام می‌دادند که این مهم بیانگر جایگاه و اهمیت ویژه این نهاد در نگاه ایشان بوده است.

امینی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی یکی از مقدس‌ترین کارهای نظام است بیان کرد: برخی افراد تلاش می‌کردند که این نهاد را با یکی از وزارتخانه‌ها ادغام کنند که مقام معظم رهبری با تحقق این مهم مخالفت کردند.

این مسئول ادامه داد: همین امر موجب شده تمام قشرهای مختلف جامعه در رفع مشکلات نیازمندان کمک‌های بسزایی کنند که این مهم را مدیون مدیریت و نگاه مدبرانه رهبری هستیم.

افزایش حس نوع دوستی با اجرای طرح اکرام

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون با بیان اینکه در دین اسلام و احادیث ائمه‌ اطهار (ع) سفارش‌های ویژه به کمک و انفاق به نیازمندان شده است، بیان کرد: قشرهای مختلف جامعه می‌توانند در کمک‌های مختلفی به جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی به تحقق این عمل خداپسندانه عمل کنند و از پاداش ویژه آن نزد خداوند برخوردار شوند.

امینی با اشاره به حدیثی از ائمه اطهار (ع) مبنی بر اینکه «مبادا از کمک کردن به یتیمان دریغ کنید و آنها سخت نیازمند شما باشند» و یا اینکه «هر کس بر یتیمی کمک کند خداوند بهشت را بر او واجب می‌کند»، ابراز داشت: این روایات بیانگر ارزش والای انفاق در نزد پروردگار است که باید قشرهای مختلف جامعه به اندازه توان مالی خود به این عمل خداپسندانه اهتمام ویژه داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای طرح اکرام آثار و برکات فراوانی در زندگی حامیان دارد و موجب دوستی آنان با خدا و دوری کبر و غرور از زندگی آنان می‌شود که آنان باید این آثار را به دیگران تبلیغ کنند تا تعداد حامیان از یتیمان در استان قزوین افزایش یابد.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون ابراز داشت: در اجرای طرح یاد شده حس همدلی و همکاری و ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه گسترش می‌یابد و همین امر موجب رفع بیشتر مشکلات در خانواده و جامعه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه پیشرفت‌های انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، اظهار داشت: این مهم را می‌توان با مشاهده موفقیت‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، هنری، پزشکی، نظامی،‌ مهندسی، عمرانی و فرهنگی مشاهده کرد.

انتهای پیام/77009/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول