اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

‌114 باب مدرسه در سیستان و بلوچستان پذیرای مسافران نوروزی ‌است‌

معاون استاندار اجتماعی ـ سیاسی سیستان و بلوچستان گفت: 114 باب مدرسه پذیرای مسافران نوروزی پذیرای مسافران نوروزی است.

‌114 باب مدرسه در سیستان و بلوچستان پذیرای مسافران نوروزی ‌است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌اصغر جمشید‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی در زاهدان اظهار داشت: ‌برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم و مسافران تعداد 114 باب مدرسه و یک‌هزار و 200 کلاس با ظرفیت پذیرش یک‌هزار و 500 خانوار در نظر گرفته شده ‌که با آغاز تعطیلات سال نو، تجهیز و در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی ـ سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: به لحاظ گردشگری استان سیستان و بلوچستان به هفت ناحیه سیستان، تفتان، نخل و آمیزه‌های قومی، سواحل عمان و کوه‌های مریخی، نخلستان‌های سراوان، ناحیه زاهدان و ناحیه گاندو تقسیم شده ‌که هر کدام از این نواحی زیبایی خاصی داشته و چشم هر گردشگری را به سوی خود جلب می‌کند.

وی از دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواست به منظور راهنمایی و خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نسبت به تهیه و چاپ یک بروشور به صورت واحد و هماهنگ که تمام نیازمندی‌های استان در آن گنجانده شده باشد، اقدام و در ورودی و خروجی هر شهرستان به مسافران و گردشگران در قالب بسته فرهنگی اهدا شود.

جمشید‌نژاد خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری بعد از صنعت نفت بالاترین میزان گردش پول در دنیا را دارد و سبب ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید و پایدار در استان می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر امکانات دولتی از سایر امکانات و قابلیت‌های مناطق از جمله آموزش و پرورش، اوقاف، مساجد و سایر اماکنی که می‌توانند به ارائه خدمات نسبت به مسافران بپردازند، باید بهره لازم را برد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با هماهنگی شهرداری‌ها و هلال‌احمر برای ایجاد اقامتگاه‌های موقت و ارزان در سطح شهرهای استان اقدام شود تا مسافران بتوانند از مزایای آن‌ها استفاده کرده و لحظاتی را در آنجا بیاسایند.

وی توجه به مبلمان شهری، پاکسازی شهر، عدم حفاری در این مدت در شهرها و متناسب سازی مبادی ورودی و خروجی را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که برای سال نو باید مدنظر قرار گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر خدمات به طور مطلوب به مسافرانی که برای نخستین بار وارد استان می‌شوند، ارائه شود به طور قطع و یقین سفیرانی خواهند بود که سبب تشویق حضور سایر مردم در این منطقه می‌شوند.

در پایان هر یک از اعضای عضو ستاد به تشریح برنامه‌های خود برای استقبال از مسافران نوروزی پرداختند.

انتهای پیام/75004/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول