اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان خبر داد

سرما و بارندگی دلایل کندی حمل میوه و مرکبات به همدان

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان گفت: به دلیل سرمای شدید و بارندگی در راه‌های مواصلاتی، حمل میوه و مرکبات به استان همدان به کندی صورت می‌گیرد که این روند بر قیمت مرکبات نیز اثرگذار است.

سرما و بارندگی دلایل کندی حمل میوه و مرکبات به همدان

رضا البرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: اتحادیه میوه و تره‌بار همدان شامل چهار رسته تولید آبغوره، ترشی و آبلیمو، رسته بسته‌بندی انواع میوه و صیفی‌جات، رسته پاک، خرد، خشک و منجمد کردن سبزیجات و دسته بسته‌بندی محصولات این اتحادیه است.

وی گفت: در حال حاضر اتحادیه میوه و تره‌بار همدان دارای 180 واحد صنفی دارای پروانه و مجوز است که در سطح شهر فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه حدود 100 فقره واحد بدون پروانه کسب نیز در این اتحادیه وجود دارد، علت بدون پروانه بودن این واحدها را داشتن مشکلات شهرداری و عدم رفع آن عنوان کرد.

وی در زمینه تأمین میوه ایام نوروز نیز ابراز داشت: در این زمینه بخش عمده‌ای از مرکبات عمده برای ایام نوروز در انبارها ذخیره‌سازی شده و کمبود خاصی برای تأمین میوه ایام عید نوروز وجود نخواهد داشت.

البرزی بیان کرد: 60 درصد از مرکبات ایام نوروز در همدان از شمال کشور و مابقی از استان‌های جنوبی تامین و ذخیره‌سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل سرمای شدید و بارندگی در راه‌های مواصلاتی حمل میوه و مرکبات به استان به کندی صورت می‌گیرد که این روند بر قیمت مرکبات نیز اثرگذار است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان ابراز امیدواری کرد با مساعد شدن شرایط جوی مرکبات بیشتری وارد استان شده و قیمت‌ها کاهش یابد.

وی در پایان سخنانش گفت: طبق روال سال‌های گذشته و بر اساس رصد نیازمندی مردم همدان، امسال نیز حدود 2 هزار تن میوه برای ایام نوروز در استان همدان ذخیره‌سازی خواهد شد که در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول