اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی فردیس خبر داد

برداشت 35 هزار تن میوه در فردیس

رئیس اداره جهاد کشاورزی فردیس گفت: امسال حدود 35 هزار تن انواع میوه توسط باغداران این شهرستان تولید شده است.

برداشت 35 هزار تن میوه در فردیس

میرسعید ولیعهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت کشاورزی در این شهرستان، توسعه فعالیت‌های کشاورزی و حمایت از فعالان این بخش است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تلاش‌های کشاورزان و حمایت‌های صورت گرفته آنها در کنار برنامه‌ریزی ویژه‌ای که داشتیم، موجب شد که تولید محصولات کشاورزی ما نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته باشد.

این مسئول افزود: در سال زراعی امسال حدود 35 هزار تن انواع میوه از بیش از یک هزار و 500 هکتار باغ شهرستان فردیس برداشت شده است.

ولیعهدی افزود: تولید این میزان میوه نسبت به سال‌های قبل رشد داشته و بخش مهمی از نیاز استان در فردیس تامین شده است.

به گفته وی، محصولات و میوه‌های مرغوبی چون زردآلو، گیلاس، آلبالو، سیب، گلابی،‌ هلو و گوجه سبز از جمله مهمترین محصولات باغی تولید شده در فردیس است.

ولیعهدی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از بخش‌های رو به توسعه کشاورزی فردیس را تولید محصولات گلخانه‌ای توصیف کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 46 هکتار گلخانه در شهرستان فردیس دایر است و در این گلخانه‌ها محصولاتی از جمله گیاهان زینتی، گل‌های تزئینی و انواع سبزی تولید می‌شود.

* تلاش برای افزایش و توسعه اراضی کشاورزی در فردیس

وی خاطرنشان کرد: در کنار حمایت از کشاورزان، در تلاش هستیم تا اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی این شهرستان را افزایش داده و با توسعه کشاورزی مدرن بتوانیم به اهداف پیش‌بینی شده در این بخش دست یابیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی فردیس بیان داشت: در حال حاضر اراضی بسیاری زیر کشت محصولات کشاورزی اولویت‌دار مانند گندم، جو، ذرت و علوفه قرار دارد.

ولیعهدی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 370 هکتار از اراضی کشاورزی فردیس زیر کشت این محصولات قرار داشته که از این میزان، حدود 210 هکتار تنها به کشت گندم و جو اختصاص دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌های ویژه در دست اقدام، کشاورزی فردیس در سال‌های آینده رشد قابل توجهی را تجربه کند.

انتهای پیام/2302/ی30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول