اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان غربی اعلام کرد

میوه رتبه نخست صادرات مبادی گمرکی آذربایجان غربی

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: میوه رتبه نخست صادرات مبادی گمرکی آذربایجان غربی را دارد.

میوه رتبه نخست صادرات مبادی گمرکی آذربایجان غربی

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به میزان صادرات گمرکات استان در 10 ماه امسال، اظهار داشت: در این مدت بیش از یک‌میلیون و 800 هزار تن کالا معادل 558 میلیون دلار صادر شده است.

وی با اشاره به رشد کالاهای صادراتی گمرکات آذربایجان غربی، تصریح کرد: میزان کالاهای صادراتی در 10 ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی 45 درصد و از نظر ارزش دلاری 11 درصد افزایش یافته است.

سیداحمدی خاطرنشان کرد: صادرات بیش از یک‌میلیون و 800 هزار تن کالا از 12 مبادی گمرکی شامل هشت گمرک و چهار بازارچه انجام شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی افزود: 217 میلیون دلار کالای صادراتی از طریق گمرک ارومیه، 178 میلیون دلار از طریق گمرک پیرانشهر و 38 میلیون دلار از طریق گمرک مهاباد انجام شده است.

وی به عمده کالاهای صادراتی گمرکات آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: عمده کالاهای صادراتی استان میوه‌جات است که ارزش دلاری آن‌ها 97 میلیون دلار گزارش شده است.

سیداحمدی ادامه داد: 18 درصد از کالاهای صادراتی مبادی گمرکی آذربایجان غربی میوه است.

وی با بیان اینکه دومین کالای صادراتی مبادی گمرکی آذربایجان غربی سیمان است، یادآور شد: ارزش دلاری سیمان صادر شده 90 میلیون دلار است که 16 درصد از کل ارزش کالاهای صادراتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/61010/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول