اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار رودبار:

رودبار بیشترین مجتمع آبرسانی در کرمان را دارد

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رودبار گفت: رودبار تنها شهرستان استان کرمان است که با حدود 19 مجتمع آبرسانی در دست مطالعه، احداث شده و نیمه‎تمام بیشترین مجتمع آبرسانی را در سطح استان دارد.

رودبار بیشترین مجتمع آبرسانی در کرمان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمد فیروزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان رودبار دارای چهار دهستان و 306 روستا است که از این تعداد روستا 147 منطقه بیش از 20 خانوار و 159 روستا نیز کمتر از 20 خانوار جمعیت دارند و این در حالی است که 69 روستا و آبادی زیر پوشش امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قرار دارد.

وی تصریح کرد: در سال 89 شاخص‎ بهره‎مندی روستاهای شهرستان از آب شرب 46 درصد بوده، اما اکنون به حدود 62 درصد رسیده است و همچنین طی این سه سال تعداد 4 هزار و 800 خانوار از نعمت آب شرب بهره‎مند و به مشترکان افزوده شده به طوری که در حال حاضر حدود 9 هزار خانوار زیر پوشش امور آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

فیروزی افزود: اولویت نخست امور آب و فاضلاب شهرستان رودبار تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای مشترکان زیر پوشش است به طوری که این منطقه تنها شهرستان در استان کرمان است که تمام شبکه‎های آبرسانی آن به سیستم کلرزن گازی مجهز است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت دوم نیز مقابله با کم‎آبی و افت شدید آب‎های زیرزمینی با کف‎شکنی، جابه‎جایی چاه، حفر چاه جدید و افزایش نصب منصوبات حاصل شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی رودبار با اشاره به وضعیت فعلی مجتمع‎های در دست مطالعه و احداث شده و نیمه‎تمام این شهرستان ابراز داشت: شهرستان رودبار تنها شهرستان است که با حدود 19 مجتمع آبرسانی در دست مطالعه، احداث شده و نیمه‎تمام بیشترین مجتمع آبرسانی را در سطح استان کرمان دارد که در صورت تخصیص 250 میلیارد ریال به این مجتمع‎ها و پروژه‌ها شاخص بهره‎مندی شهرستان به بیش از 90 درصد می‎رسد.

فیروزی عنوان کرد: مجتمع آبرسانی حیدرآباد و صولوئیه با هفت روستا و آبادی، مهن‎آباد و کوثرآباد با هشت روستا، کولکان با 14 روستا و آبادی، چاه‎حسن با 19 روستا و آبادی، گلدشت و لب فراوان با پنج روستا و آبادی و عباس‎‎آبادمیری ‎مسکره با هفت روستا و آبادی تاکنون افتتاح شده است.

وی افزود: در آینده‎ای نزدیک مجتمع آبرسانی طراده با سه روستا و آبادی و پیروزآباد با دو روستا و آبادی مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد تا اهالی آن‎ها از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‎مند شوند.

فیروزی با اشاره به عمده‎ترین تنگناها و محدودیت‎های حوزه آبرسانی در سطح روستاها و تأمین آب مشترکان خاطرنشان کرد: در بخش آب روستایی مهم‎ترین مشکل افت منابع تأمین آب، عدم رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان، فرسودگی شبکه‎های زیر پوشش، افزایش جمعیت و ساخت و ساز مسکن‎های روستایی است.

وی ابراز داشت: همچنین انشعابات غیرمجاز در روستاها و لوله‎های خلافی معضل بزرگی است که موجب صرف زمان زیاد برای قطع آن‎ها توسط این امور شده است.

فیروزی گفت: تقاضای من از اهالی روستاهای زیر پوشش این است که آب را برای آیندگان ذخیره کرده و با عدم وصل انشعاب غیرمجاز یا لوله‎های خلافی و عدم استفاده از اینگونه انشعابات و رعایت الگوی مصرف این امور را در خدمات‎رسانی یاری کنند.

انتهای پیام/80002/ل40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول