اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان

افتتاح 7 پروژه آبرسانی در اصفهان

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: هفت پروژه آبرسانی در اصفهان با اعتباری بالغ بر 304 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح 7 پروژه آبرسانی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید علی موسوی ظهر امروز در نشست تخصصی آب و رسانه که در محل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان برگزار شد،اظهار کرد: طرح‌هایی که برای رفع مشکلات و توسعه آب‌رسانی در استان اصفهان انجام‌شده به سه بخش کوتاه مدت، میان‌مدت و درازمدت تقسیم شده است.

وی افزود: با توجه قدیمی بودن شبکه آب‌رسانی که در حال حاضر در اصفهان وجود دارد و افزایش جمعیتی که در سال‌های اخیر رخ داده، این شبکه بودن ایجاد زیرساخت‌های لازم توسعه پیدا کرده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: طرح‌های کوتاه مدتی که اجراشده، بازنگری در شبکه‌های قدیمی و انجام اصلاحاتی در آنها بوده است که با بهبود وضعیت آب شرب مردم، به طور تقریبی 500 لیتر در ثانیه، در مصرف آب شرب صرفه‌جویی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌هایی که در این زمینه انجام شده است تکمیل رینگ اصلی اصفهان است، خاطرنشان کرد: اتصال منابع آب پیلاف و گورت که رینگ اصلی اصفهان هستند، سبب می‌شود تا  افت فشار آب و شکستگی لوله‌ها کاهش یابد و در نهایت با ایجاد تعادل در سیستم آب‌رسانی، به تمام شهروندان با فشار ثابت آب برسانیم.

موسوی اضافه کرد: پروژه دیگری که در راستای طرح‌های کوتاه مدت اجراشده، ساخت مخزن ذخیره آب گورت بوده که برای انتقال آب از مخزن پیلاف به گورت لازم است.

وی بیان داشت: راه حل میان‌مدت نیز احداث خط پنجم آب‌رسانی از جنوب اصفهان بوده که در حال حاضر در دست اجرا است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان افزود: راه‌حل‌ها درازمدت نیز توسعه آب‌رسانی اصفهان بزرگ است که شامل احداث تونل‌های کوهرنگ، بهشت‌آباد و گلاب هستند که ماه‌ها برای آن مطالعه انجام شده است.

وی افزود: تونل گلاب در راستای طرح درازمدت اصفهان برای آب شرب بوده که شامل سه خط لوله و یک تصفیه خانه است که در نهایت به اصفهان انتقال می‌یابد و حدود هشت سال است و مطالعات مرحله اول آن به اتمام رسیده که با توجه به کمبود آب موجود باید هرچه سریع‌تر به مرحله اجرا برسد.

موسوی با بیان اینکه خشک‌سالی مانند بیماری است که استان اصفهان همیشه به آن دچار است، اظهار کرد: تلاش ما این است که  بتوانیم با شرایط موجود کنار بیاییم و امیدواریم بتوانیم طرح گلاب را اجرا کرده تا این شرایط را بهبود بخشیم.

وی اضافه کرد: در خصوص آب کشاورزی و بهبود و توسعه کشت و مصرف بهینه آب شبکه‌هایی در شرق اصفهان ایجادشده که بخشی از آن آماده افتتاح است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان افزود: از پروژه‌های دیگر ایجاد شبکه آبی و زهکشی قراقوش که در منطقه سمیرم واقع‌شده و ایجاد دو مخزن  در منطقه پیلاف است.

وی گفت: اعتباری که برای احداث این هفت پروژه اختصاص‌یافته برابر 304 میلیارد تومان است که اعتبار اختصاص‌یافته به پروژه تونل کوهرنگ 165 میلیارد تومان از این میزان است.

انتهای پیام/63029/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول