اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر انجام شد

بهره‌برداری از قطعه سوم خط انتقال آب از طرح ملی آب‌رسانی به گلپایگان

در نهمین روز دهه مبارک فجر و با حضور مسئولان شهرستانی قطعه سوم خط انتقال آب از طرح ملی آب‌رسانی به گلپایگان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از قطعه سوم خط انتقال آب از طرح ملی آب‌رسانی به گلپایگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، ناصر دهقادنی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح قطعه سوم خط انتقال آب از طرح ملی آب‌رسانی به گلپایگان گفت: طرح بزرگ آب‌رسانی به گلپایگان از طرح‌های مهر ماندگار دولت گذشته شامل اجرای خطوط انتقال، ساخت 2 مخزن ذخیره آب، ساخت ایستگاه پمپاژ و ساخت تصفیه‌خانه آب است.

وی با بیان اینکه خطوط انتقال این طرح ملی شامل چهار قطعه است، ادامه داد: قطعات اول و دوم آن به طول بیش از 10 کیلومتر اجرا شده است. 

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گلپایگان عنوان کرد: قطعه سوم از خطوط انتقال آب شامل اجرای عملیات لوله‌گذاری از محل تصفیه‌خانه آب گلپایگان به طرف مخزن ذخیره آب 2 هزار مترمکعبی شهر گلپایگان واقع در میدان کارگر است و لوله‌گذاری این قطعه، توسط لوله‌هایی و به طول 10243 متر اجرا شده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی لوله‌گذاری قطعه سوم از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری آغاز و در مدت 9 ماه به پایان رسیده است و با توجه به شیب و جنس زمین حفاری ترانشه در بخشی از مسیر با ارتفاع پنج متر انجام شد که این کار مستلزم صرف زمان طولانی و متعاقب آن موجب کندی در پیشرفت اجرای عملیات بود.

دهقادنی خاطرنشان کرد: با اجرای قطعه سوم و از خطوط انتقال طرح ملی آب‌رسانی به گلپایگان، آب پاک و تصفیه شده به شبکه توزیع آب جنوب شهر گلپایگان و همچنین شهر گوگد منتقل می‌شود و قطعه سوم خط انتقال آب پاک با صرف هزینه 44,7 میلیارد ریال از بودجه ملی استانی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش فارس، شهر گوگد با جمعیت بیش از هفت هزار نفر در پنج کیلومتری گلپایگان واقع شده است و 2 مخزن ذخیره آب هر یک به حجم 2 هزار مترمکعب در شهرهای گلپایگان و گلش‌شهر و ایستگاه پمپاژ آب خام گلپایگان از پروژه‌های طرح ملی آب‌رسانی به گلپایگان در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

همچنین فاز نخست تصفیه‌خانه آب گلپایگان نیز که با حضور مسئولان کشوری و استانی در تیرماه 92 به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون با ظرفیت 100 لیتر در ثانیه در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

انتهای پیام/63014/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول