اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

90 درصد فعالان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بانوان هستند

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 90 درصد فعالان صنایع دستی استان بانوان هستند.

90 درصد فعالان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بانوان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش بهروزی امشب در نشست خبری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه صنایع دستی همزاد و همراه انسان است، گفت: صنایع دستی علاوه بر برآورده کردن نیازها نیاز روحی انسان‌ها را نیز فراهم می‌کند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صنایع دستی به عنوان محورهای زیباشناسی محسوب می‌شود، ادامه داد: امروزه در بسیاری از خانه‌ها دست بافته‌های به منازل ورود پیدا کرده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه بین 30 تا 35 هزار نفر فعال صنایع‌دستی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: تمام تلاش و همت ما بر این است این افراد را شناسنامه‌دار کنیم که تا کنون بالغ بر چهار هزار نفر شناسایی و ثبت شناسنامه‌دار شدند.

بهروزی اذعان داشت: 90 درصد فعالان تولید صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد را بانوان تشکیل می‌دهند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، مهم‌ترین اشتغال در این حوزه را مشاغل خانگی عنوان کرد و گفت: سعی داریم این طرح‌ها و مشاغل با اعضایی مشخص به جلو حرکت و این شغل را در سطح استان نهادینه کنیم.

این مسئول، بیشترین اشتغال را در حوزه صنایع دستی عنوان کرد و گفت: سالانه در کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر 60 تن تولید صنایع دستی در استان داریم که به دلیل عدم بازارچه صنایع دستی تولیدات استان در استان‌های دیگر به نام دیگر استان‌ها به فروش می‌رسند.

وی، مهم‌ترین محصولات و دست‌بافته های کهگیلویه و بویراحمد را گلیم، جاجیم، گبه و قالی عنوان کرد و گفت: مهمترین خوشه کسب و کار در استان صنایع دستی است که می‌توان همه عوامل موثر در تهیه و تولید محصول صنایع دستی استان را در یک چرخه مشخص داشته باشیم.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه راه‌اندازی و آماده کردن بازارچه صنایع دستی در استان ضرورت دارد، یادآور شد: عده ای به عنوان دلال وارد بازار شدند و با کمترین قیمت صنایع دستی که محصول زحمت زنان استان است به تاراج می‌برند.

بهروزی در پایان از اعلام آمادگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی دیگر استان‌ها خبر داد.

انتهای پیام/82011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول