اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تاراج صنایع دستی بافندگان زن کهگیلویه و بویراحمدی توسط دلالان

مدیرکل صنایع دستی و میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دسترنج بافندگان زن کهگیلویه و بویراحمدی توسط دلالان و واسطه‌ها به نرخ ارزانی به تاراج می‌رود.

تاراج صنایع دستی بافندگان زن کهگیلویه و بویراحمدی توسط دلالان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمود باقری عصر امروز در نخستین نشست مطبوعاتی خود که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در محل هتل آزادی یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: در هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی را برای خروج از رکود و سکون در این حوزه‌ها در دست تهیه داریم.

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بدون برنامه‌ریزی نمی‌توان در این سه حوزه موفقیتی کسب کرد از لزوم تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های استانی با این مجموعه سخن به میان آورد.

باقری از توانمندی‌های سه حوزه در استان گفت و با شروع سخن خود از حوزه میراث فرهنگی تصریح کرد: در نزدیکی سد خرسان سه با کاوش‌ها و اکتشافاتی که صورت گرفته این‌گونه تخمین زده شده که زندگی دو هزار سال قبل از میلاد در این منطقه جریان داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آثار تاریخی کم‌شماری در همه مناطق استان داریم که قبل از هر چیز لازم است در ثبت آن‌ها بکوشیم و سپس برنامه‌ای برای آن‌ها داشته باشیم تا هر شخصی سر خود را پایین نیندازد و وارد این عرصه‌ها نشود.

باقری مشکل اصلی بافت‌های تاریخی را تملک آن‌ها دانست و گفت: برای مثال بافت تاریخی شهر دهدشت در کل کشور مجموعه‌ای منحصر به فرد است که اکنون از مجموعه 35 هکتاری آن 17 هکتار خریداری شده و لازم است تا برای نگهداری و حفاظت از این مجموعه مابقی نیز خریداری شود.

مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در قسمتی دیگر از اظهارات خود در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه در نخستین جلسه مطبوعاتی وارد حوزه گردشگری شد و با بیان همه ظرفیت‌های خدادادی در این حوزه اظهار کرد: از گردشگری نباید تنها زباله آن برای استان و مردم باقی بماند بلکه وظیفه داریم از این صنعت به نحو مطلوبی برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی گفت: مواهبی در استان ما از چشمه و کوه و آبشار گرفته تا جنگل و دشت‌های سرسبز وجود دارد که برخی از آن‌ها در دنیا بی‌نظیر است و باید برای پویایی اقتصاد مردم از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم.

باقری فرهنگ‌سازی برای احساس مسئولیت بیشتر نسبت به این مواهب را وظیفه رسانه‌ها دانست و افزود: اگر برای گردشگری خود برنامه داشته باشیم توسعه استان زودتر محقق می‌شود.

این مسئول با انتقاد از برخی اقداماتی که در استان موجبات فرار گردشگر را فراهم می‌سازد، خاطرنشان کرد: وقتی مسافر و گردشگری که به خواب رفته با هیاهو و یا اعمال نادرست ما بیدار می‌شود و یا برخورد آن‌چنانی با گردشگر داریم نباید توقع افزایش روزافزون گردشگر را داشته باشیم.

صنایع دستی سومین بخشی بود که باقری به آن اشاره کرد و با انتقاد از وضعیتی که اکنون دلالان ایجاد کرده‌اند، افزود: دلال دست از سر زنان بافنده صنایع دستی برنمی‌دارد و دست بافته‌های آنان را به قیمت بسیار پایین چون هر متر مربع 30 هزار تومان خریداری کرده و در بازارها تا مترمربعی 200 هزار تومان به فروش می‌رسانند که این دردی بزرگ است.

انتهای پیام/2571/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول