اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی هفته گذشته

17 نفر در خراسان جنوبی دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی از مسمومیت 17 نفر در استان طی هفته گذشته خبر داد.

17 نفر در خراسان جنوبی دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند

محمدرضا آذرکیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در هفته گذشته طی هشت حادثه 17 نفر در شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان و سربیشه دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 13 نفر توسط اورژانس 115 به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی سطح استان اعزام و 4 نفر نیز در محل درمان شدند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی اذعان داشت: از دلیل‌های وقوع این حوادث می‌توان به سوختن ناقص نفت در بخاری‌های نفت سوز، معیوب بودن وسایل گرمایشی گاز سوز و نشت گاز از لوله‌های بخاری اشاره کرد.

آذرکیش سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع، استفراغ، خواب آلودگی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی را از جمله علایم اولیه مسمومیت با مونوکسید کربن عنوان کرد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی متذکر شد: مهم‌ترین اقدام در مواجهه با فرد دچار مسمومیت با مونوکسید کربن رساندن اکسیژن به وی است.

تولد نوزاد نهبندانی در آمبولانس

آذرکیش همچنین از تولد یک نوزاد نهبندانی در آمبولانس طی هفته گذشته خبر داد و گفت: هفدهم بهمن ماه پرسنل پایگاه اورژانس 115 شوسف در ماموریتی که چهار ساعت به طول انجامید، پس از انجام موفق زایمان در آمبولانس مادر و نوزاد را با وضعیت مناسب به زایشگاه بیمارستان آتشدست نهبندان تحویل دادند.

وی یادآور شد: در ساعت 8:42 هفدهم بهمن ماه طی تماس با مرکز پیام اورژانس 115 شهرستان نهبندان مبنی بر شروع درد زایمان خانم باردار 22 ساله‌ای ساکن روستایی در حوالی شهرستان نهبندان، پرسنل پایگاه اورژانس 115 شوسف به محل اعزام شدند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: به دلیل کوهستانی، صعب العبور بودن و یخ زدگی جاده آمبولانس با زنجیر چرخ مسیر را طی کرده و بر بالین بیمار حضور یافتند.

آذرکیش خاطر نشان کرد: بعد از انجام معاینات اولیه،  بیمار را تحت مراقبت کامل به آمبولانس منتقل کردند که در طی مسیر مراحل زایمان شروع شد و پرسنل اورژانس توانستند داخل آمبولانس زایمان را با موفقیت به پایان برسانند و مادر و نوزاد دختر را با وضعیت مناسب به زایشگاه بیمارستان شهید آتشدست نهبندان انتقال دهند.

انتهای پیام/69022/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول