اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دی ‌ماه جاری

12 نفر با گاز دی‌اکسیدکربن در خراسان‌جنوبی مسموم شدند

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: در تاریخ پنجم و ششم دی ‌ماه جاری 12 نفر با گاز دی‌اکسید کربن دچار مسمومیت شدند که توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

12 نفر با گاز دی‌اکسیدکربن در خراسان‌جنوبی مسموم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا آذرکیش امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به رسیدن فصل سرما و استفاده از وسایل گازسوز و نفتی برای گرمایش خانه باید موارد ایمنی را برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار رعایت کرد.

وی از مسمومیت 12 نفر با گاز دی‌اکسید کربن در روزهای پنجم و ششم دی ‌ماه جاری خبر داد و افزود: این افراد به سبب استفاده از چراغ‌های نفتی و سوخت ناقص این چراغ‌ها مسموم شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که یکی از این حوادث مربوط به روستای گازار بوده است، ادامه داد: این حادثه صبح روز پنج‌شنبه پنجم‌ دی‌ماه جاری اتفاق افتاده است.

آذرکیش یادآور شد: در این حادثه دو نفر با گاز دی‌اکسید کربن مسموم و توسط اورژانس 115 آرین‌شهر به بیمارستان شهدای قاین منتقل شدند.

وی اذعان داشت: در همین روز نیروهای اورژانس 115 زهان برای کمک به فردی که از طریق گاز دی‌اکسیدکربن به مسمومیت دچار شده بود به محل حادثه اعزام و فرد مسموم را به درمانگاه این شهر منتقل کردند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی با بیان این‌که سومین مورد مسمومیت با گاز دی‌اکسید کربن در روز پنجم دی‌ماه جاری در روستای خونیک قاین اتفاق افتاد، تصریح کرد: در این حادثه پس از اعزام نیروهای اورژانس گردنه خونیک فرد مسموم به بیمارستان شهداء قاینات منتقل شد.

آذرکیش اضافه کرد: آخرین حادثه مسمومیت ناشی از استشمام گاز دی‌اکسید کربن در پنجم دی‌ماه جاری مربوط به روستای بمرود زهان بوده که در این حادثه سه نفر مسموم شده بودند که توسط اورژانس 115 زهان به درمانگاه این شهر انتقال یافتند.

وی به حوادث مسمومیت ناشی از گاز دی‌اکسید کربن در ششم دی‌ماه جاری اشاره کرد و افزود: یکی از این حوادث در ساعات نخستین صبح در روستای دهن‌رود نهبندان اتفاق افتاد و در این حادثه با تلاش نیروهای اورژانس فرد مسموم در محل حادثه درمان شد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مسمومیت سه نفر در شهر اسدیه از دیگر حوادث مسمومیت با گاز دی‌اکسید کربن بوده با حضور نیروهای اورژانس به محل حادثه بیماران به بیمارستان این شهر انتقال داده شدند.

انتهای پیام/22481/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول