اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد همدان:

شعر فجر ویترین انقلاب اسلامی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، شعر فجر را ویترین انقلاب اسلامی عنوان کرد.

شعر فجر ویترین انقلاب اسلامی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، خسرو بیات عصر امروز در همایش شعر فجر استان همدان در شهرستان اسدآباد با گرامی‌داشت دهه مبارک فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ جهان است که با زبان شعر بهتر می‌توان به خصوصیات و ارزش‌های اسلامی آن پرداخت.

وی استفاده جوانان از تجربه بزرگان شعر و ادب، استفاده از شعرهای ادبی فجر، پاسداشت باورهای دینی و انقلابی، تشویق جوانان و نوجوانان، انجام فعالیت‌های ادبی، فراهم آوردن زمینه‌های مناسب به منظور شکوفایی استعدادها و خلاقیت ادبی را از اهداف برگزاری همایش شعر فجر دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با قدردانی از تلاش مسئولان اسدآباد و عوامل اجرایی ستاد برگزارکننده همایش فجر استان، تصریح کرد: این همایش برای دومین‌ بار در اسدآباد برگزار شده چرا که ما به دنبال شناسایی ظرفیت‌های بالقوه شهرستان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه شعر انقلاب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: این شعرا می‌توانند در زمینه‌ها و عرصه‌های مختلف نقش مهمی را ایفا کنند و شعر بسرایند.

بیات شعر فجر را ویترین انقلاب خواند و گفت: شعرهای انقلابی می‌تواند از جایگاه بالایی برخوردار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان سروده‌های آئینی و شعر دفاع مقدس را از شاخصه‌های مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: شعر، رساترین زبان مردم است که می‌تواند از طریق پیام با زیباترین کلام‌ها را منتقل کند.

وی با بیان اینکه شعر اصالت و هدفی دارد، خاطرنشان کرد: اشعار را باید هدفمند خواند و شاعران باید برای هدفمندی شعرشان به پیشکسوت مراجعه کنند.

بیات با تأکید بر اینکه شعر می‌تواند عالم تخیل را ایجاد کند، ادامه داد: اگر شعر در راستای اهداف دینی بیان شود، می‌تواند شعری ارزشی و هدفمند باشد و مطالب عرفانی، عاشقانه، اخلاقی، سیاسی و حماسی را به مخاطب انتقال داد.

وی با بیان اینکه در استان همدان شاعران برجسته‌ای وجود دارند، افزود: با پیروزی انقلاب نقطه عطفی در شعر ایجاد شد و شاعران به عنوان وارثان انقلاب در حیطه وظایف خود میراث مهم مفاهیم انقلاب را به دیگران انتقال می‌دهند.

انتهای پیام/89008/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول