اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

99/بهار92

برگزاری همایش شعر فجر انقلاب در کامیاران

همایش شعر فجر انقلاب و مانور تشکیلاتی یاوران انقلاب با حضور جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان در گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر در کامیاران برگزار شد.

برگزاری همایش شعر فجر انقلاب در کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، سعید کرمی عصر امروز در همایش شعر فجر انقلاب اسلامی در کامیاران اظهار داشت: این همایش همزمان با همایش دانش‌آموزان پیش‌آهنگ و فرزانگان سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان کامیاران ضمن اشاره به سخنان رهبر انقلاب که هر مکانی که در آن قرار بگیریم آنجا مکان آزمایش الهی است، بیان کرد: خداوند را شاکریم که امروز در سرزمینی با نام ایرانی زندگی می‌کنیم که به عنوان محور اسلام در جهان شناخته شود.

وی در خصوص پیشینه پیش‌آهنگی گفت: این تشکل در سال 1885 توسط بیدن پاول از انگلستان شروع شد و در سال 1907 به صورت رسمی به عنوان فعالیت تشکیلاتی در جهان رسمیت پیدا کرد.

کرمی ادامه داد: امروز 86 کشور جهان جزو این تشکل‌ها بوده که ایران نیز یکی از این کشورهاست.

وی بیان کرد: این تشکل در ایران موجب شد افراد زیادی را با فلسفه خدمت به مردم مانند هلال‌احمر و بسیج آشنا شده و عضو آن شوند.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان کامیاران ادامه داد: در سال 1364 توسط معاونت پرورشی وزارتخانه آموزش و پرورش به شورای عالی عنوان پیش‌آهنگی به دو عنوان فرزانگان در مقاطع راهنمایی و پیشتازان در مقاطع دبستان تغیر عنوان داد.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت گسترده این تشکل در کامیاران، افزود: 16 گروه پیش‌آهنگی در قالب‌های 36 نفره و 12 نفره با هدف اصلی خودباوری و خودآگاهی و خودرهبری و همچنین ارتقای شخصیت و فرهنگ دانش‌آموزان در حال فعالیت است.

کرمی با اشاره به فعالیت مشرف کردن سه دانش‌آموز در هر سال از سوی این تشکل به مکه مکرمه، اظهار داشت: از دیگر فعالیت‌های این ارگان برگزاری جشن انقلاب و احسان دانش‌آموزی است.

وی تصریح کرد: طی سه سال واگذاری احسان دانش‌آموزی به این بخش خوشبختانه پیش رفت و رشد 100 درصدی داشته است.

کرمی ادامه داد: در  سال‌جاری بالغ بر 6 میلیون تومان از سوی احسان دانش‌آموزی و بالغ بر 17 میلیون تومان در بخش جشن عاطفه‌ها توسط این تشکل جمع‌آوری شده است.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش کامیاران گفت: با همکاری و همفکری مسئولان ذیربط برای 400 نفر از دانش‌آموزان بی‌بضاعت از محل کمک‌های دانش‌آموزی، حساب بانکی باز شده است.

وی اظهار داشت: افتخار ایرانی بودن برای دشمنان ما سخت است چراکه آنان مدعی مالکیت بر جهان هستند.

کرمی گفت: چون ایران نماد و الگوی افتخارآمیزی به خصوص در جهان اسلام  است، تحمل این عظمت برای مدعیان مالکیت جهان دشوار است چراکه قرار گرفتن کشوری در جایگاه والاتر از آنها را نمی‌توانند تحمل کنند و به همین دلیل برای براندازی ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش کامیاران یکی از سرمایه‌گذاری‌های کلان آنها را جنگ تحمیلی خواند که برای براندازی انقلاب نوپای جمهوری اسلامی شکل دادند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های آنها که با تجمع در اتاق فکر با بزرگترین متفکران و سیاستمداران خود شکل دادند، تهاجمات فرهنگی است که با هدف تأثیر بر نسل جوان و دانش‌آموزان ما راه انداخته‌اند.

گفتنی است در این مراسم، علی قیسوندی، ستار محمدی و عبدالله بهجتی در وصف امام راحل و انقلاب اشعاری را سرودند.

انتهای پیام/79018/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول