اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

امام (ره) با انقلاب اسلامی فرهنگ دینی را احیا کرد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امام (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ دینی در جامعه را احیا کرد.

امام (ره) با انقلاب اسلامی فرهنگ دینی را احیا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح در گیلان با تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع)، فرا رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی و همبستگی همافران نیروی هوایی در 19 بهمن سال 57 اظهار کرد: انقلاب اسلامی تنها تغییر ظاهری نبوده و برکات بسیاری برای جامعه داشته است.

وی به از بین رفتن استبداد با پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و افزود: در حکومت‌های سلطنتی و استبدادی یک فکر در جامعه حاکم است و خواسته شاه و دیکتاتور اجرایی می‌شود.

قربانی با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی در جامعه اسلامی حاکم است، تصریح کرد: تمام تصمیم‌های کشور طبق رای اکثریت مردم اجرایی می‌شود.

امام جمعه رشت تبدیل فکر استبداد به تفکر دسته‌جمعی را از زیبایی‌های جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: دموکراسی غربی براساس عدل نیست.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) استبداد در فکر را از بین برد، یادآور شد: امام (ره) تمام مردم را در حکومت‌داری، امور اقتصادی، اجتماعی و ... دخالت داد.

قربانی به نقش مردم در تمام امور جامعه اشاره کرد و افزود: تراز فکر همه در جامعه باید هماهنگ با دین باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رهبری در جامعه اسلامی از طرف مردم انتخاب می‌شود، خاطرنشان کرد: تفکر الهی در برابر تفکر شخصی در جامعه اسلامی حاکم است.

وی ولی فقیه را اسلام‌شناس واقعی توصیف کرد و گفت: ولی فقیه می‌تواند ابعاد مختلف اسلام را درک کرده و برای مردم بیان کند.

*تقوا معیار ولی فقیه است

قربانی ولی فقیه را بیان‌کننده حکم الهی برای مردم خواند و اظهار کرد: تقوا معیار ولی فقیه است و از اطرافیان تاثیر نمی‌پذیرد.

امام جمعه رشت معیار ولی فقیه را خدا، پیامبر (ص) و ائمه (ع) دانست و بیان کرد: وجود ولی فقیه در راس نظام امتیاز جمهوری اسلامی ایران است.

وی خودکفایی و استفاده از قابلیت‌های داخل کشور را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: اعمال تحریم‌ها سبب پیشرفت در عرصه‌های نظامی، بهداشتی، صنعتی و هوا فضا در کشور شده است.

قربانی با بیان اینکه مغزها در گرفتاری و مشکلات به فکر می‌افتند، تصریح کرد: فرزندان ایران اسلامی با توجه به اعمال تحریم‌ها انرژی هسته‌ای را برای ملت به ارمغان آوردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان دستیابی به علوم نانو، سلول‌های بنیادی و ... را از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار کرد: اکنون می‌توانیم به فکر فرزندان ایران اسلامی تکیه کنیم.

وی مذاکرات هسته‌ای غرب را به دلیل توانمندی ایران در عرصه‌های مختلف ذکر کرد و افزود: دنیای غرب به این نتیجه رسیده که باید با ایران همسو باشد.

قربانی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات را در دوران دفاع مقدس برطرف کردیم، خاطرنشان کرد: امام (ره) وابستگی را از ملت ایران گرفت و اکنون می‌توانیم نیاز کشور را برطرف کنیم.

امام جمعه رشت به فروش نفت ایران اشاره کرد و گفت: پرداخت نکردن پول نفت زورگویی، استبداد و ستم است و امروز قدرت‌های بزرگ و نهادهای بین‌المللی وابسته به غرب هستند.

وی با تاکید براینکه عدالت، صداقت، رفاقت، ایمان، خدمت و احسان به مردم با گذشت زمان تغییر نمی‌کند، بیان کرد: انبیای الهی براساس واقعیت‌های مذکور که برگرفته از فطرت است، قیام کردند.

*شرع برطرف‌کننده نیاز مردم در تمام زمان‌ها است

قربانی شرع را برطرف‌کننده نیاز مردم در تمام زمان‌ها دانست و تصریح کرد: مجتهد می‌تواند نیاز جامعه را از دین استخراج کند و این وظیفه به عهده ولی فقیه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اسلام از لحظه تولد تا مرگ برای انسان برنامه دارد، اظهار کرد: مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه قوانین مذکور را استخراج می‌کنند.

وی به وجود شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: فقهای شورای نگهبان قانون اساسی و قانون شرع را می‌دانند و قوانین را طبق موازین دین تایید می‌کنند.

*شورای نگهبان امتیاز نظام اسلامی است

قربانی وجود شورای نگهبان را یک امتیاز برای نظام اسلامی خواند و بیان کرد: باید شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی باشیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نیروهای نظامی و انتظامی را از یوغ استبداد آزاد کرد، گفت: انقلاب اسلامی افراد را به فطرت اصلی باز گردانده است.

وی دهه فجر را فرصت مناسبی برای قدردانی از نعمت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی موجب بیداری اسلامی در منطقه شده و در آینده نزدیک این موج تمام دنیا را فرا می‌گیرد.

انتهای پیام/84001/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول