اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

انقلاب اسلامی از ابتدا نگاه تکریمی به زن داشت

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: افکار فمینیستی، بعد از پیروزی انقلاب با ایدئولوژی انقلاب هماهنگی نداشت و به همین دلیل انقلاب اسلامی از ابتدا نگاه تکریمی به زن داشته و جایگاه خاصی برای آنان تعریف می‌کرد.

انقلاب اسلامی از ابتدا نگاه تکریمی به زن داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طاهر شریفی پیش از ظهر امروز در همایش انقلاب اسلامی و منزلت زنان اظهار داشت: زنان پست‌های مدیریتی را به دلیل عدم خودباوری قبول ندارند اما آنچه که وضعیت موجود زنان را تغییر می‌دهد، خودباوری است.

این مسئول یادآور شد: افکار فمینیستی که حقوق زنان را با مردان برابر می‌دانست اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این دیدگاه‌ها با ایدئولوژی انقلاب هماهنگی نداشت و به همین دلیل انقلاب اسلامی از ابتدا نگاه تکریمی به زن داشته و جایگاه خاصی برای آنان تعریف می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در 15 سال اخیر حضور و فعالیت‌های زنان در مسیر رشد قرار گرفته است، تصریح کرد: وضع موجود زنان با آنچه که نظر اسلام، امام (ره) و مقام معظم رهبری است فاصله وجود دارد اما حرکت‌هایی که انجام گرفته حرکت فزاینده‌ای است که حضور زنان را ارتقا می‌دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل یادآور شد: تحقیقات نشان داده است که وضع موجود زنان ایده‌آل و قابل قبول نیست اما به صورت یک فرایند روز به روز سهم زنان در عرصه مدیریت سازمان‌های کشور افزایش یافته اما هنوز با جایگاه اصلی خود فاصله دارد.

شریفی با اشاره به اینکه در عرصه‌هایی که تخصص لازم است حضور مردان بیشتر از زنان است، ادامه داد: کسب سهم زنان در سیستم اداری و مدیریتی روند صعودی کمی دارد اما بررسی‌های محدودی که انجام گرفته نشان می‌دهد که در هشت سال گذشته این حالت نزولی است.

این مسئول بیان داشت: نقش زنان امروزه در دنیا به عنوان یک شاخص فرهنگی مطرح است و اگر بخواهیم جوامع را رده‌بندی کنیم اولین شاخص حضور زنان است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه سهم زنان به لحاظ کمی افزایش یافته اما جایگاه آنان ارتقا نیافته است که البته این یک مسئله طبیعی است که ابتدا کمیت و سپس کیفیت افزایش یابد.

شریفی افزود: امیدواریم که زنان جامعه ما درگیر مسائلی مانند مسئله فمینیسم که در غرب به بن‌بست رسیده است نشوند چرا که این عوامل موجب می‌شود تا زنان در جامعه به مطالبات خود نرسند.

وی با اشاره به اینکه زنان مطالبات خود را در قالب شعار بیان نکنند، عنوان کرد: زنان برای کسب مطالبات باید در جامعه حضور داشته باشند و مطالبات خود را فقط در قالب شعار بیان نکنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: زنان پتانسیل و کارآمدی زیادی در رشته‌های علمی از جمله پزشکی و علوم محض دارند که باید این ظرفیت‌ها شناسایی و برنامه‌ریزی شود.

شریفی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس به نام مردان ثبت شده است، یادآور شد: زنان نقش ویژه‌ای در دفاع مقدس داشتند و اگر پشتوانه حمایت و پشتیبانی زنان نبود و آرامش خانواده را حفظ نمی‌کردند، پیروزی حاصل نمی‌شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: امیدواریم در دولت تدبیر و امید که مورد حمایت مردم و مقام معظم رهبری است تغییراتی که در حوزه زنان انجام گرفته جبران شود و زنان به جایگاه اصلی و واقعی خود برسند.

انتهای پیام/62003/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول