اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله موسوی جزایری:

انقلاب اسلامی از معجزه‌های بزرگ دوران معاصر است

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و فروریختن دژهای کفر نظام وابسته شاهنشاهی، آمریکایی، اسرائیلی از معجزه‌های بزرگ دوران معاصر است.

انقلاب اسلامی از معجزه‌های بزرگ دوران معاصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: انقلاب اسلامی به رهبری انسان الهی، با تقوی، بزرگ و در حقیقت یکی از اولیای خدا که عمر خویش را در پی رضایت خدا گذراند شکل گرفت و استمرار یافت. 

امام جمعه اهواز ادامه داد: انقلاب‌های بزرگی در گذشته صورت گرفته و در انقلاب پیامبر اکرم (ص) در اوج عظمت، فداکاری و ایثار دنیا را تکان داد؛ اما با رحلت ایشان نفاق جماعتی آشکار شد و کفار نگذاشتند آنگونه که خدا می‌خواست راه ایشان ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به انقلاب پیامبر و فراموشی سنت رسول خدا اظهار داشت: در جانشینی حضرت علی (ع) فتنه‌انگیزی کردند و مانع تحقق دستور خدا شدند، انقلاب پیامبر را منحرف کردند، سنت‌های پیامبر را به فراموشی سپردند و بدعت‌های پلیدی در دین به وجود آوردند. انقلاب مشروطه نهضت بزرگی بود که با شکست روبه رو شد.

آیت‌الله موسوی جزایری در ادامه خطبه‌ها با اشاره به تشکیل انقلاب‌های بزرگ و سپس فروپاشی آن‌ها گفت: در انقلاب مشروطه که با پشتوانه علما و مراجع شکل گرفته بود پس از مدت کوتاهی مردم ضعف به خرج داده و با توطئه انگلیسی‌ها آن را به انحراف کشیدند تا آنجا که شیخ فضل‌الله نوری از مراجع شیعه را به دار آویختند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: آیت‌الله آخوند خراسانی که رهبر انقلاب مشروطه بود در پی بازسازی آن برآمد اما انگلیس ملعون با نفوذی‌های خود ایشان را مسموم کرده و به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: پس از وفات آیت‌الله خراسانی مردم نیز برای بازسازی انقلاب مشروطه همراهی نکردند و مولود این نهضت علما و نتیجه به انحراف کشیدن آن سبب روی کار آمدن ظالمی مانند رضا خان میرپنج شد.

امام جمعه اهواز با تأکید بر اینکه انقلاب‌های گذشته در ابتدا پاک و مقدس بودند اما در تداوم ضربه خوردند خاطرنشان کرد: در انقلاب ملی شدن صنعت نفت که به رهبری حضرت آیت‌الله کاشانی بود با به راه‌انداختن فتنه‌های مختلف و دلسرد کردن مردم انقلاب شکست خورد، آیت‌الله کاشانی مورد اهانت قرار گرفت و شاه دوباره به ایران بازگشت پس از انقلاب اسلامی مردم به بلوغ فکری رسیدند.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به تفاوت‌های انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها گفت: این تفاوت‌ها یکی در درایت حضرت امام و توکل، روشن‌بینی و فضل ایشان بود که مردم به برکت این رهبری پس از تجربه‌های تلخ گذشته به بلوغ عقلی رسیدند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: توطئه‌های بسیاری برای ایجاد تفرقه و اختلاف توسط دشمنان شکل گرفت؛ اما چون مردم به بلوغ فکری رسیده و رهبری نیز فردی آگاه به زمان بود، نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی در ادامه اظهارداشت: دشمنان پس از شکست‌های خود در فروپاشی انقلاب اسلامی تلاش کردند که از آن انتقام بگیرند و جنگ تحمیلی انتقام آمریکا و اروپا از ایران به سبب انقلاب اسلامی مردم بود.

امام جمعه اهواز ادامه داد: امروز ما وارث راه بزرگی هستیم که 35 سال از انقلاب را گذرانده و روز به روز مستحکمتر و قدرتمند‌تر خواهیم شد.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در طول انقلاب گفت: به برکت این انقلاب کشوری که سوزن خیاطی نیز نداشت، توانستیم در مهم‌ترین علوم روز دنیا جزو برترین‌های دنیا باشیم.

وی با بیان اینکه امروز دولت جمهوری اسلامی ایران در صدد تنش زدایی در مسائل مختلف از جمله مسأله هسته‌ای بر آمده اما آنان همچنان درحال اهانت به مردم ایران هستند، اظهارداشت: از مردم می‌خواهم که در راهپیمایی 22 بهمن‌‌ همانگونه که در مقاطع مهم حضور داشتند در این روز نیز با حضور خود مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بزنند.

انتهای پیام/2329/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول