اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

83/بهار92

فخری: پیروزی انقلاب سرآغاز حاکمیت ارزش‌های معنوی بود

فرماندار ویژه شهرستان سقز در یادواره شهید ملارشید علومی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سرآغاز حاکمیت ارزش‌های معنوی بود.

فخری: پیروزی انقلاب سرآغاز حاکمیت ارزش‌های معنوی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، نادر فخری ظهر امروز در مراسم مهمانی لاله‌های اهل سنت کشور در سقز با بیان اینکه ذلت ما در دوران قبل از انقلاب با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عزت تبدیل شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سرآغاز حاکمیت ارزش‌های معنوی بود.

وی با بیان اینکه در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم، ادامه داد: با هدایت و راهبری مدبرانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و ولایتمداری، بصیرت و تیزبینی مردم فهیم هر روز شاهد عزت و پیشرفت میهن اسلامی هستیم و ایران در بین کشورهای جهان به عنوان یک کشور مقتدر و باعزت شناخته شده است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز خاطرنشان کرد: انقلاب ایران اسلامی با رویکرد دینی و اسلامی، احیاگر اسلام ناب محمدی(ص)، سنت و دین پیامبر عظیم‌الشأن اسلام بود.

فخری با اعلام اینکه دشمن از طریق جنگ سخت مرزها را هدف قرار می‌داد، اذعان داشت: هدف دشمن در جنگ نرم تسخیر مغزهاست.

در این یادواره که روحانیان، طلاب و مدرسان حوزه علوم دینی شهرستان سقز حضور داشتند، اظهار داشت: آنچه نظام سلطه و کفر دنبال می‌کند ایجاد اختلاف در بین مسلمانان در راستای مبارزه و تقابل با اسلام و قرآن است.

فخری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان برخی از توطئه‌های دشمن، وارد نمودن مواد مخدر، اقلام ضدفرهنگی و مشروبات الکلی را از جمله دسیسه‌های دشمن برای از بین بردن اعتقادات دینی مردم و ترویج بی‌بند و باری و خشونت برشمرد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره 8 شهید روحانی شهرستان و با خطاب قرار دادن روحانیان به عنوان سرداران و امیران مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، گفت: دشمن برای ایجاد بی‌بند و باری، ترویج خشونت، بی‌غیرتی، بدحجابی و بدعفتی هجمه و تبلیغات گسترده‌ای را از طریق اقلام ضدفرهنگی از جمله ماهواره آغاز کرده است که بایستی روحانیون به عنوان افرادی آگاه و بصیر در اجتماع نسبت به آگاه‌سازی مردم پیرامون توطئه‌های دشمن در حوزه جنگ نرم تلاش کنند.

فخری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مردم شهرستان سقز به واسطه خصیصه‌های دین‌داری، اخلاق‌مداری، با فرهنگ بودن و قدرشناسی، بسیار بصیر و هوشیار هستند، اما باید مواظب هجمه گسترده تبلیغاتی دشمن از طریق کانال‌های ماهواره‌ای، برنامه‌ریزی برای قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی و اقلام ضد فرهنگی بود.

وی روحانیون را به عنوان پاسداران انقلاب توصیف کرد و از آنها خواست تا در راستای توسعه فرهنگی، اجتماعی و بصیرت‌افزایی مردم و دشمن‌شناسی تلاش‌های بیشتری انجام دهند.

فرماندار سقز در این یادواره به تشریح طرح‌های افتتاح شده و در دست بهره‌برداری در دهه مبارک فجر پرداخت و اعلام کرد: با وجود مشکلات اعتباری، کارهای نسبتاً مناسبی در حوزه‌های کشاورزی، تولیدی و عمرانی در شهرستان صورت گرفته است.

در این یادواره ماموستا عبدالقادر رحیم‌زاده، عضو شورای روحانیت نیز طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به بیان احادیث و آیاتی در خصوص جایگاه شهید و شهادت نزد اسلام پرداخت.

وی با بیان اینکه انسان دارای دو بعد جسمانی و روحانی است بیان داشت: انسان بایستی در زمینه تقویت بعد روحانی تلاش و جنبه نفسانیت را نیز مهار کند.

عضو شورای روحانیت، نقش علمای دینی در زمینه تقویت بعد روحانی جامعه را بسیار با اهمیت دانست و افزود: شهید علومی از جمله علمایی بود که در این راستا فعالیت می‌کرد.

ماموستا رحیم‌زاده در ادامه به بیان خاطراتی از شهید علومی پرداخت و گفت: شجاعت، بصیر بودن، عالم بودن و فصاحت در کلام از ویژگی‌های آن شهید بزرگوار بود.

در ادامه این از کمال علومی فرزند شهید علومی تجلیل شد.

گفتنی است؛ ملارشید علومی سال 1300 در روستای آیچی از توابع شهرستان سقز متولد شد و در سال 1344 به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/79010/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول