اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

رمز پایداری انقلاب، ولایتمداری، جریان مهدویت و حماسه عاشورا است

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه ساختار و شاکله انقلاب اسلامی ما دین است از ولایتمداری، جریان مهدویت و حماسه عاشورا به سه عامل اثربخش در پایداری این انقلاب و مقاومت شیعه نام برد.

رمز پایداری انقلاب، ولایتمداری، جریان مهدویت و حماسه عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، همزمان با سراسر کشور و در ششمین روز از دهه فجر، آیین غبارروبی قبور مطهر شهدای دهدشت عصر امروز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این مراسم اظهار داشت: با پیروزی انقلاب وابستگی به استعمار شکافته و فجر انقلاب طلوع کرد.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: ملت ما در عرصه‌های مختلف همیشه شجاعانه وارد می‌شد اما به دلیل حاکمیت حکومت پهلوی در آن دوران ضعیف و سرخورده شده بود.

حسینی حکومت پهلوی را نماد شیطان خواند و با اشاره به برپا کردن علم‌های شیطان و سرکوب نمادهای دینی در رژیم طاغوت، افزود: انسان‌های وارسته و شخصیت‌های برجسته‌ای برای سرنگونی رژیم کفر خون داده و شکنجه شدند.

امام جمعه دهدشت از دین به عنوان عامل پیشرفت در عرصه‌های مختلف زندگی انسان یاد کرد و گفت: اگر انسان‌ها اهل دین و دیانت و عمل به دستورات دین باشند،برکات خدا بر آن‌ها نازل می‌شود.

حسینی با تبیین برکات انقلاب اسلامی و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در کهگیلویه،عقب‌ماندگی قبل از انقلاب در شهرستان را متذکر و اذعان داشت: در آن شرایط در مرکز استان از نعمت جاده خاکی هم محروم بودیم.

وی پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و..را مرهون انقلاب دانست و با اشاره به جریان هسته‌ای ایران ابراز داشت: آمریکا از سه قدرت به عنوان تهدید برای خود نام می‌برد و یکی از این قدرت‌ها ایران است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه موفقیت حزب‌الله در جنگ 33 روزه با رژیم جعلی صهیونیست را نشانه عظمت و شکوه ایران اسلامی دانست و افزود: این برکات و این عظمت از قرآن، مذهب و اهل بیت گرفته شده است.

حسینی ولایتمداری، جریان مهدویت و حماسه عاشورا را سه عامل پایداری و مقاومت شیعه بخصوص در دوران کنونی تلقی و خاطرنشان کرد:هویت و قداست ایران و اساس انقلاب ما دین بود.

به گفته حسینی ذلت و خواری کشورمان در دوران قبل از انقلاب به خاطر بی‌توجهی به قرآن، دین و امورات مذهبی بود.

انتهای پیام/82016/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول