اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش دهدشت خبر داد

رشد 120 درصدی شرکت‌ دانش‌آموزان کهگیلویه در المپیاد علمی

مدیر آموزش و پرورش دهدشت گفت: شرکت دانش‌آموزان کهگیلویه در المپیاد علمی با افزایش 353 نفری نسبت به سال گذشته 120 درصد رشد داشته است.

رشد 120 درصدی شرکت‌ دانش‌آموزان کهگیلویه در المپیاد علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، کارگاه علمی، آموزشی با رویکرد پرورش خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان و تشویق آنان جهت شرکت در المپیادهای علمی و جشنواره خوارزمی و المپیاد فن‌آوری نانو دیجیتال ظهر امروز با حضور اصغر صفری‌دوست استاد دانشگاه معتبر کشور و دارنده مدال مسابقات جهانی المپیاد بین 87 کشور جهان در دهدشت برگزار شد.

فریدون فاطمی‌زاده در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را ایجاد انگیزه و تشویق دانش‌آموزان جهت شرکت در جشنواره‌ها و المپیادها و شناخت استعدادهای آنان در این کارگاه آموزشی دانست.

مدیر آموزش و پرورش دهدشت با اشاره به شرکت 587 دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم از شهرستان در هفت رشته المپیادی، رشد شرکت در این دوره از المپیاد علمی را 120 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 234 نفر در المپیاد علمی ثبت‌نام کرده بودند که با همکاری کارشناسان و مدیران مدارس و تشویق دانش‌آموزان تعداد ثبت نام‌کنندگان امسال به 587 نفر رسیده است.

فاطمی‌زاده گروه‌بندی مدارس متوسطه دوم در قالب طرح هم‌اندیشی در مدارس شهرستان کهگیلویه را متذکر شد و افزود: در اجرای این طرح، مدارس به هفت گروه مدارس خاص، عادی و دولتی، بزرگسالان، کاردانش و فنی حرفه‌ای، غیردولتی، مجتمع‌های آموزشی و مدارس از راه دور تقسیم و رتبه‌بندی مدارس در طرح ثبت‌نام المپیاد انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش دهدشت تصریح کرد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در المپیادهای علمی، قبل، حین و بعد از هر مرحله در کارگاه پرورش خلاقیت و نوآوری شرکت داده می‌شوند تا آموزش‌های لازم برای حضور در مرحله بعدی را کسب کنند.

فاطمی‌زاده زمان برگزاری اولین مرحله از المپیاد را 29 بهمن و سایر مراحل را در فواصل زمانی مختلف دانست و گفت: دانش‌آموزانی که در مرحله اول این المپیاد پذیرفته شوند به مراحل بعدی راه پیدا خواهند کرد.

وی برگزاری اردوی تفریحی و کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در هر مرحله از رشته‌های المپیاد را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای آمادگی شرکت‌کنندگان برای حضور در رقابت علمی برشمرد و افزود: از دبیران مجرب و مخترعان و مبتکران بین‌المللی برای آموزش این گروه از دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

به گفته فاطمی‌زاده مرحله نخست المپیاد علمی با شرکت 587 دانش‌آموز از 29 بهمن ماه جاری آغاز و شرکت‌کنندگان در این دوره از المپیاد تا دوم اسفند با هم به رقابت علمی خواهند پرداخت.

انتهای پیام/82016/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول