اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی همدان خبر داد

مایه‌کوبی 8 میلیون و 400 هزار نوبت سر دام در همدان

مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: 8 میلیون و 400 هزار نوبت سر دام علیه انواع بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان طی امسال در همدان مایه‌کوبی شده‌اند.

مایه‌کوبی 8 میلیون و 400 هزار نوبت سر دام در همدان

محمودرضا رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: از وظایف اداره کل دامپزشکی حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور و ارتقای سطح بهداشت عمومی است.

وی افزود: این اداره در راستای حراست از سرمایه دامی کشور با پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دامی و در حفظ و ارتقای بهداشت عمومی با پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال به انسان و نظارت و بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیرکل دامپزشکی همدان با اشاره به مایه‌کوبی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال به انسان بیان داشت: در سال جاری بیش از 8 میلیون و 400 هزار نوبت سر دام علیه انواع بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در استان همدان مایه‌کوبی شده‌اند.

وی اضافه کرد:‌ این بیماری‌ها شامل آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، بروسلوز(تب مالت)، قانقرایا، آگالاکسی، هاری و ... است.

رسولی با اشاره به میزان تست سل و بروسلوز در سطح استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 39 هزار رأس گاو و گوساله در زمینه تشخیص بیماری‌های سل مورد تست توبرکولین قرار گرفته است.

به گفته وی در زمینه شناسایی دام‌های آلوده به بیماری‌های بروسلوز نیز 12 هزار و 800 رأس گاو طی امسال تست شده است.

مدیرکل دامپزشکی همدان با اشاره به اقدامات دامپزشکی در خصوص حفظ و ارتقای بهداشت عمومی و نظارت و بازرسی بر تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌صد و 64 هزار و 500 رأس دام سبک و سنگین با وزن تقریبی بیش از 7 هزار تن در کشتارگاه‌های استان ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با نظارت بازرسان دامپزشکی در کشتارگاه‌های استان بیش از 56 تن گوشت غیر بهداشتی ضبط و معدوم‌سازی شده است.

رسولی یادآور شد: در پنج کشتارگاه صنعتی طیور استان بیش از 10 میلیون و 500 هزار قطعه طیور طی امسال ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته است.

وی افزود: از این تعداد بیش از 78 هزار قطعه به دلایل بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج و ضبط و معدوم شده است. 

انتهای پیام/89006/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول