اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام خبر داد

مایه‌کوبی 1,5 میلیون راس دام در ایلام

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: حدود یک‌ و نیم میلیون راس دام سبک در ایلام مایه‌کوبی شدند.

مایه‌کوبی 1,5 میلیون راس دام در ایلام

وهاب پیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: 40 هزار رأس گاو و گوساله نیز طی ماه‌های گذشته علیه بیماری تب برفکی در استان مایه‌کوبی شدند.

وی ادامه داد: عملیات مایه‌کوبی جمعیت دام سبک و سنگین دامداران روستایی و عشایری از نیمه مهرماه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه این عملیات با تلاش شبانه‌روزی و به‌کارگیری 40 اکیپ عملیاتی بهداشتی صورت گرفته است، اضافه کرد: در این راستا از تمامی امکانات استفاده شده است.

پیرانی با تقدیر از پرسنل زحمتکش دامپزشکی تصریح کرد: گروه‌های بهداشتی بخش خصوصی نیز در این راستا همکاری لازم را داشته‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: عملیات مایه‌کوبی به صورت رایگان علیه بیماری واگیردار و بسیار خطرناک تب برفکی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بیماری تب برفکی از بیماری‌های ویروسی بسیار خطرناک جمعیت دامی است که در صورت بروز خسارات جبران ناپذیری شامل تلفات بالا و کاهش تولید گوشت، شیر و پشم را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/2246/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول