اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی ارزوئیه اعلام کرد

مایه‌کوبی 250 هزار رأس دام ارزوئیه علیه تب برفکی

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ارزوئیه گفت: بیش از 250 هزار رأس دام سبک و سنگین این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

مایه‌کوبی 250 هزار رأس دام ارزوئیه علیه تب برفکی

مرضیه صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طرح واکسیناسیون تب برفکی که از 15 دی ماه در این شهرستان آغاز شده و تا 15 اسفند ماه ادامه دارد با همکاری بخش خصوصی انجام می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ارزوئیه با بیان اینکه بیش از 250 هزار رأس دام سبک و سنگین این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند، بیان داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی و مسری است.

صادقی با اشاره به اینکه این بیماری موجب ایجاد خسارات شدید در صنعت و اقتصاد می‌شود و می‌تواند در صورت بروز خسارات زیادی را به دامداران وارد آورد، تصریح کرد: از علائم حیوان مبتلا به تب برفکی شیوع لنگش و از طرفی ایجاد تاول در دهان و سم حیوان است.

وی از دامداران منطقه خواست با رعایت صبر و حوصله و اقدامات بهداشتی نسبت به همکاری با  همکاران بخش خصوصی و دولتی اقدام کنند تا طرح واکسیناسیون تب برفکی در این شهرستان با موفقیت پیش رود.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول