اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان:

عدم مدیریت صحیح مشکل اشتغال دانش‌آموختگان است

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: عدم مدیریت صحیح از مشکلات اشتغال دانش‌آموختگان محسوب می‌شود.

عدم مدیریت صحیح مشکل اشتغال دانش‌آموختگان است

مهدی عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت:‌ جهاد دانشگاهی با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در سال 1359 با هدف توجه به مدیریت کلان دانشگاه‌های کشور، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه پس از تشکیل وزارت علوم و بهداشت توجه به پژوهش‌های کاربردی و مسائل فرهنگی دانشگاه به این نهاد واگذار شد، تصریح کرد: در کنار همه وظایف این نهاد مقام معظم رهبری نیز توجه به آموزش و اشتغال دانش‌آموختگان را از این نهاد خواستار شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر جهاد دانشگاهی با توجه به اساسنامه خود در چهار حوزه پژوهش، آموزش، اشتغال و برنامه‌های فرهنگی به کار خود ادامه می‌دهد، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی عمومی و غیر دولتی بدون دریافت اعتبار از دولت برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 17 دانشکده، سه پژوهشگاه، 800 گروه پژوهشی از سوی این نهاد در کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: اجرای برنامه‌های مختلف و موفق پژوهشی از افتخارات این نهاد محسوب می‌شود.

* کتابخانه‌ای شدن مشکل اساسی پژوهش است

عباسی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ای شدن از مشکلات اساسی پژوهش در کشور محسوب می‌شود، افزود: ورود به پژوهش‌های کاربردی از برنامه‌های همیشگی جهاد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه 10 مرکز فرهنگی در کنار جهاد دانشگاهی فعالیت‌های فرهنگی را دنبال می‌کنند، ابراز داشت: برنامه‌های فرهنگی مطلوبی از سوی این نهاد در کشور اجرا شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه شعار جهاد دانشگاهی پیروی از ولایت و حمایت از دولت‌ها است، تصریح کرد: همه دولت‌هایی که مورد تایید مقام معظم رهبری باشند، جهاد دانشگاهی این دولت‌ها را حمایت می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان از فعالیت‌های آموزشی این نهاد در قالب دانشگاه‌های علم و فرهنگ به عنوان تنها دانشگاهی که در 32 رشته دانشجوی دکتری پذیرش می‌کند، خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی بزرگترین مرکز علمی و کاربردی را با 80 هزار دانشجو در اختیار دارد.

وی حرکت در مسیر آموزش‌های کوتاه مدت منجر به اشتغال را از اهداف این نهاد عنوان کرد و افزود: حاصل پژوهش‌های این نهاد نیز باید به محصول و خدمت تبدیل شود.

* تاسیس سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان

این مسئول از تاسیس سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان خبر داد و یادآور شد:‌ با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی معتقد است اشتغال کشور با پول حل نمی‌شود، در حمایت از اشتغال فارغ‌التحصیلان این سازمان را تاسیس کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان عدم مدیریت صحیح را از مشکلات اشتغال دانش‌آموختگان عنوان کرد و ادامه داد: باید اقدامات لازم در حوزه اشتغال انجام شود.

عباسی بر ضرورت توجه به پیوست فرهنگی در کنار همه پروژه‌ها تاکید کرد و اضافه کرد: همه فعالیت‌ها حتی پژوهش اگر دارای پیوست فرهنگی نباشد، در جامعه کارا نیست.

وی از جبران عقب‌ماندگی‌های جهاد دانشگاهی در چند سال اخیر خبر داد و متذکر شد: ‌در حال حاضر میانگین سنی کارمندان این نهاد در زنجان 32 سال با تحصیلات حداقل لیسانس و فوق لیسانس است که انتظار می‌رود تا سال آینده میانگین تحصیل کارمندان به فوق لیسانس برسد.

انتهای پیام/2308/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول