اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

سرانه مطالعه در اصفهان اندک است

استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان بیشترین تعداد کتابخانه‌ها را در سطح کشور دارد، ولی زمان مطالعه در استان اصفهان اندک است.

سرانه مطالعه در اصفهان اندک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید استان اصفهان، اظهار داشت: اصلی‌ترین راه در خصوص ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش زمان مطالعه در ایران انجام مطالعات پژوهشی و آسیب شناسی در این باره است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بر اساس آمار اعلامی از سوی اداره کل کتابخانه‌ها، استان اصفهان بیشترین تعداد کتابخانه‌ها را در سطح کشور دارد، گفت: متأسفانه با توجه به این موضوع زمان مطالعه در استان کم است.

زرگرپور عدم میل به مطالعه را ناشی از عوامل مختلفی از جمله مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: مجموعه‌ این مسایل باعث کاهش زمان مطالعه در کشور شده است.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص عدم واریز سهم کتابخانه‌ها از بودجه شهرداری‌ها، اضافه کرد: لازم است کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شود و بودجه نیم درصدی شهرداری‌ها که قرار است به کتابخانه‌ها اختصاص یابد را بررسی نماید.

این مسئول به مقوله اهدای کتاب اشاره کرد و افزود: فرهنگ اهدای کتاب باید در جامعه پیاده شود و مردم ما در راستای اهدای کتاب و وقف کتاب که سنت حسنه‌ای است، گام بردارند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید سیستمی در خصوص اهدای کتاب‌های مازاد طراحی و ساماندهی شود، افزود: در خصوص کتابخانه‌های دانشگاه‌ها نیز باید سیستمی ارائه شود که این کتابخانه‌ها فقط مختص دانشجویان نباشد و همه‌ مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات کتابخانه‌های غیر فعال باید مرتفع گردد، عنوان کرد: باید از تجربیات دیگر کشورها در خصوص ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی استفاده کنیم و با استفاده از شیوه‌های نوین در ارائه کتاب جامعه را به کتاب‌خوانی تشویق نماییم.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: کتابخانه مجازی نیز می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.

گفتنی است در این جلسه از نخستین کتابخانه‌ الکترونیکی استان با عنوان بوستان یار مهربان با 700 جلد کتاب الکترونیکی رونمایی شد.

انتهای پیام/2301/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول