اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور:

تعامل دستگاه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه ضروری است

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور گفت: تعامل دستگاه‌های فرهنگی در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه ضروری است.

تعامل دستگاه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی‌محمد صمدیان امشب در جلسه نهضت مطالعه مفید این شهرستان اظهار داشت: قرآن معجزه بزرگ پیامبر اسلام(ص) کتاب است، کتابی که چراغ راه هدایت همه انسان‌ها است.

فرماندار شهرستان نور افزود: کتاب در فرهنگ اسلامی جایگاه خاصی دارد و انقلاب اسلامی با اهتمام ویژه این جایگاه را تقویت و اهمیت قائلی برای کتاب قائل است.

وی با اشاره به رابطه بین دانایی و توانایی ابراز داشت: هر کسی  که داناتر است، بر انجام کارها تواناتر است، برتری انسان به دانایی او است و جایگاه هر شخص با علم او رابطه مستقیم دارد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور افزود: بحث کتاب و کتابداری در جامعه در حال توسعه و رشد نیاز به اهتمام ویژه و توجه جدی دارد.

صمدیان با اشاره به تقبل هزینه دایری و نگهداری کتابخانه عمومی شهر بلده توسط شورا و شهرداری این شهر بیان داشت: بلده به رغم قدمت علمی و اشتهار به داشتن علمای طراز اول، گاهی مورد کم‌لطفی و کم‌توجهی قرار می‌گیرد و اکنون با توجه به قبول  همه هزینه‌ها و حتی تامین نیرو لازم است کتابخانه عمومی این شهر برای همیشه دایر و تلاش شود تا با رونق بیشتر پاسخگوی مراجعان باشد و بتواند در همه فصول مراجعان خود را افزایش دهد.

فرماندار نور با بیان نقش برجسته و حساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی انسان و اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی این امر را یکی از ارزش‌های مهم فرهنگی در جامعه خواند و بر هماهنگی و تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در راستای تقویت، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تاکید کرد.

وی هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌ها و ادارات فرهنگی شهرستان در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در شهرستان  را یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل ستاد دائمی نهضت مطالعه مفید عنوان کرد.

انتهای پیام/86023/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول