اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور باشکوه مردم و مسئولان

یادواره نخستین شهید انقلاب استان بوشهر برگزار شد

یادواره نخستین شهید انقلاب استان بوشهر در آبپخش برگزار شد.

یادواره نخستین شهید انقلاب استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، پیش از ظهر امروز یادواره شهید سلیمان شریفی نخستین شهید انقلاب در استان بوشهر و همچنین یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز منطقه آبپخش در دبیرستان دخترانه زینب کبری(س) با حضور گسترده مردم و مسئولین برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش دشتستان در این آیین دستاوردهای نظام اسلامی حاصل از خون شهدای فرهنگی و دانش‌آموز را تشریح کرد.

عباسعلی اسدی بر برگزاری عزتمند یادواره‌های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در سطح مدارس برای آشنایی دانش‌آموزان نسل نو با رشادت‌ها و جانفشانی‌های آنان تأکید کرد.

رئیس آموزش و پرورش دشتستان اظهار داشت: امروز عزت، اقتدار و استقلال انقلاب اسلامی ما مرهون جانفشانی‌های شهدای ماست که باید تداوم‌دهنده راه آنها باشیم.

اسدی یادآور شد: شهید سلیمان شریفی از آن دسته شهدایی بود که در اوائل پیروزی انقلاب در راهپیمایی بزرگی که بر علیه رژیم سفاک پهلوی در بوشهر برگزار شد بر اثر تیراندازی ماموران رژیم شاهنشاهی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

استاد حوزه و دانشگاه نیز در این آیین اظهار داشت: نظام اسلامی امروز در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و روز به روز شاهد افتخارآفرینی بیشتر این نظام هستیم.

حجت‌الاسلام عبدالرحمان حاج‌حسینی ابراز داشت: شهدا نقش بسیار مهمی در تثبیت نظام داشتند و امیدوار هستیم بتوانیم یاد و نام شهدا را گرامی بداریم.

وی، انقلاب اسلامی را هدیه و نعمت الهی برای ملت ایران دانست و گفت: اگر به دوران قبل از انقلاب رجوع کنیم خواهیم دانست که انقلاب اسلامی مانند خورشیدی بود که در اوج ظلمات بر ملت ایران تایید و در واقع هدیه و نعمتی الهی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه به انحرافات فرهنگی دوران ستمشاهی اشاره کرد و یادآور شد: در نظام شاهنشاهی فرهنگ غربی بر کشور ما حاکم شده بود و ارزش‌های اسلامی از جامعه رخت بر بسته بود و متولیان فرهنگی آن روز فرهنگ بیگانگان را به ملت تزریق می‌کردند.

حاج‌حسینی با اشاره به وابستگی رژیم پهلوی به بیگانگان تاکید کرد: رژیم سابق، چنان خود و ملت را به بیگانگان و استکبار جهانی وابسته کرده بودند که استقلال واژه‌ای دست نیافتنی تلقی می‌شد و در جمیع جهات به غرب وابسته بودیم.

وی گفت: بدون تردید عزت امروز ایران اسلامی نتیجه ایستادگی ملت و تدابیر امام راحل و مقام معظم رهبری است.

حاج‌حسینی اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون در جهان می‌درخشد و به فضل الهی در آینده‌ای نه چندان دور ملت ایران قله‌های افتخار را طی کرده و به قدرتی برتر در جهان تبدیل خواهد شد.

در این آیین از خانواده شهید سلیمان شریفی به عنوان نخستین شهید انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2452/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول