اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران:

برگزاری یادواره‏های شهدا در استان تهران تقویت شود

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: برگزاری یادواره‏های شهدا باید در استان تهران تقویت شود.

برگزاری یادواره‏های شهدا در استان تهران تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سردار علی نصیری امشب در نخستین یادواره شهدای دانش‏آموز در پردیس که با حضور امام جمعه شهرهای بومهن، رودهن، پردیس و آبعلی، فرمانده سپاه شهرستان پردیس و رئیس سازمان بسیج دانش‏آموزی استان تهران در سالن شهدای گمنام شهرداری پردیس برگزار شد با تبریک ایام‏الله دهه فجر، اظهار داشت: نخستین یادواره شهدای دانش‏آموز پردیس به دلیل تازه تاسیس بودن شهرستان پردیس، امروز با همکاری و مساعدت مسئولان از جمله فرماندار، امام جمعه، رئیس اداره آموزش پرورش شهرستان پردیس و . . . برگزار می‏شود.

وی افزود: این یادواره مختص شهدایی است که در ایام دفاع مقدس با وجود محصل بودن، به جنگ رفتند و به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران اضافه کرد: امروز از خانواده ‏این عزیزان تجلیل شد و امیدواریم که برگزاری این مراسم کمک کند تا نسل امروز با شهدا بیشتر آشنا شوند.

نصیری، برگزاری یادواره‏های شهدا را نیاز امروز نسل جدید خواند و افزود: یادواره‏ای که برای شهدا برگزار می‏شود، نیاز نسل ماست.

وی تصریح کرد: امروز این نیاز حس می‏شود که باید در این مکان‏ها و برنامه‏ها مروری بر سرگذشت عزیزانی داشته باشیم که با نثار جان خود در گذشته، نقششان را در اثرگذاری بر انقلاب و دفاع جانانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی ایفا کردند.

امروز از مبدأ انقلاب در حال فاصله گرفتن هستیم

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران ادامه داد: 35 سال از عمر پربرکت انقلاب و 21 سال از جنگ گذشته و نسل امروز هنوز فلسفه حضور میلیونی مردم و بسیجیان در جنگ تحمیلی را نمی‏داند.

نصیری اضافه کرد: امروز شهدایی که در آن زمان این نقش ارزشمند و این دلاوری‏ها و حرکت بزرگ را رقم زدند، وجود مادی ندارند تا نسل جدید آنها را ببینند و الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: امروز از مبدأ انقلاب در حال فاصله گرفتن هستیم و آن چیزی که ما را تاکنون مقتدر نگه داشته و روز به روز رو به جلو در حال حرکت دادن بوده، همین یادواره‏های شهداست.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران اضافه کرد: توجه به روحیه اسلامی و انقلابی‏گری، اعتقادی بودن، ایثار و فداکاری همواره ما را از آماج تهاجم دشمن مصون نگه داشته است.

نسل جدید به نسل گذشته گره زده شود

نصیری گفت: جوانان ما به خصوص شهدای دانش‏آموز با سن 13 و 14 سال و در ابتدای نوجوانی و جوانی خود، احساس تکلیف کردند و وارد جنگ شدند تا از نظام، اسلام، انقلاب و کشور خود دفاع کنند.

وی تصریح کرد: شهدا در این مسیر جان خود را نثار کردند و پیامی بهتر از این وجود ندارد که بخواهد تبیین شود.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: امروز نیاز داریم تا نسل جدید خود را به نسل گذشته گره بزنیم؛ چرا که ‏آن چیزی که می‏تواند در این شرایط به ما کمک کند، همان‏طور که پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس را به همراه داشت، مردم هستند.

نصیری ادامه داد: نسل امروز باید مثل نسل گذشته با انقلاب، ایثارگری‏هایی که بوده، روحیاتی که شهدا داشتند و فلسفه قیام اسلامی آشنا شوند تا بتوانند برای ادامه ‏این راه مفید واقع شوند.

انتهای پیام/2568/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول