اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی همدان خبر داد

وجود 5 هزار جلد کتاب صوتی در کتابخانه مرکزی همدان

مسئول بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی همدان از وجود 5 هزار جلد کتاب صوتی در بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی همدان خبر داد.

وجود 5 هزار جلد کتاب صوتی در کتابخانه مرکزی همدان

علی چهاردولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از همدان به بازدید بازرس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از این بخش اشاره کرد و اظهار داشت: بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی همدان دارای 190 عضو فعال است.

وی ادامه داد: دانشجویان بیشترین قشر اعضا را در این بخش تشکیل می‌دهند که در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

مسئول بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی همدان عنوان کرد: امانت کتاب صوتی و بریل، ارائه نرم‌افزار ویژه نابینایان و کم بینایان، برگزاری کلاس‌های آموزش رایانه برای اعضا، ارائه خدمات اینترنتی در حوزه تحقیق و پژوهش از جمله خدمات ارائه شده در این بخش است.

وی اذعان داشت: در حال حاضر بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی، 5 هزار جلد کتاب صوتی در قالب های CD، DVD و mp3، 580 جلد کتاب بریل در موضوعات متنوع دارد.

چهاردولی خاطرنشان کرد: بالغ بر 5 هزار عنوان جلد کتاب دیجیتال با فرمت‌های PDF، HTM و TEXT جهت استفاده اعضا در آرشیو خود دارد.

وی تأکید کرد: بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی همدان، مجهز به برجسته‌نگار، مجموعه نرم‌افزار نوید 5، اینترنت پرسرعت و سایر نرم افزارهای ویژه نابینایان برای استفاده اعضا است.

مسئول بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی همدان تصریح کرد: در ادامه این بازدید از نقاط قوت و ضعف وضعیت موجود و نیازهای آینده این بخش صحبت شد و بازرس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سطح کشور در زمینه نابینایان پرداخت.

انتهای پیام/89029/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول