اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نیازمندانی که سبد کالایی دولت تدبیر را دریافت نکردند

نیازمندانی که دارای نام و نشانی در تامین اجتماعی نیستند، سبد کالایی دولت تدبیر را دریافت نمی‌کنند.

نیازمندانی که سبد کالایی دولت تدبیر را دریافت نکردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان با اعلام افراد واجد شرایط دریافت سبد کالای از سوی دولت تدبیر و امید، امید برخی افراد جامعه ناامید شد.

عده‌ای مردم کوخ‌نشین و حاشیه‌نشین با مراجعه حضوری یا به صورت اینترنتی دریافتند با وجود اینکه نیازمندترین افراد جامعه هستند، اما به دلایل کارشناسی‌هایی که صورت گرفته است، نمی‌توانند این سبد کالایی را دریافت کنند.

حاشیه‌نشینان، برخی کارگران فصلی و افراد بیکار جامعه که این روزها کم هم نیستند، نتوانستند سبد کالا را دریافت کنند.

اگر به لیست افرادی که می‌توانند این سبد کالایی را دریافت کنند، توجه شود، متوجه می‌شویم که به افراد نیازمند توجه نشده است مگر اینکه این افراد نیازمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی باشند.

شهر زنجان دارای حاشیه‌نشینی‌هایی است که اغلب این افراد این سبد کالایی را دریافت نمی‌کنند و عید امسالشان همانند سال‌های گذشته است.

آیا درست است که کارمندان دولت که به دلیل توجهاتی که دولت به آن هر ساله دارد و در طول سال نیز سبدهای مختلف کالایی را در مناسبت‌های مختلف دریافت می‌کنند، مورد توجه دولت باشد، اما افراد همیشه تنهای سرگردان در این وادی گرانی و بیکاری هر روز امیدشان ناامید شود.

برازنده نظام اسلامی است که برخی با وجود اینکه همیشه کمک‌های دولتی شامل حال آنها می‌شود، امروز این سبد کالا را دریافت کنند، اما چشم کودکان نیازمند جامعه همچنان بر در خیره بماند تا شاید نیکوکاری در آستانه عید سری به آنها بزند.

به نظر می‌رسد با وجود اطلاع‌رسانی در مورد اختصاص سبد کالا به افراد نیازمند جامعه تنها این افراد هستند که از چشم دولت پنهان مانده‌اند.

اگر چه افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز اغلب از افراد کم درآمد جامعه محسوب می‌شوند، اما آنهایی که دستشان به جایی بند نیست، نام و نشانی در تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و در بین کارمندان ندارند، چگونه گذران زندگی می‌کنند، چه کسی به داد این افراد می‌رسد، چه کسی شب‌های سرد زمستان نان شبشان را تهیه می‌کنند.

دورتر نرویم در همین شهر زنجان افرادی هستند که حتی به نان شبشان نیازمندند، انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید تدبیری اندیشیده و این نیازمندان واقعی را فراموش نکند.

در آستانه عید باستانی ایران اگر چه سبد کالا به این نیازمندان تعلق نگرفت، اما انتظار می‌رود در برنامه‌های آینده این دولت، نیازمندان واقعی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

آیا در جامعه اسلامی روا است که برادر مسلمانی سیر باشد و برادری دیگر با چند سر عائله با شکم گرسنه سر بر روی بالش بگذارد.

اگر کمی انصاف داشته باشیم، می‌کوشیم تا سبد کالایی که دریافت کرده‌ایم، به نیازمندان واقعی برسانیم، مردم همیشه در صحنه زنجان و مردم رافت و مهربانی و خیر، دست نیازمندان را در آستانه عید نوروز بیشتر بگیریم.

گفتنی است، در استان زنجان سبد کالا در 17 فروشگاه توزیع می‌شود که تعداد فروشگاه‌ها نیز در حال افزایش است.

انتهای پیام/73003/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول