اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح 34 پروژه جهاد کشاورزی طبس در دهه فجر

دومین کارخانه سبزی خشک‌کنی طبس به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: دومین کارخانه سبزی خشک‌کنی طبس با ظرفیت جذب روزانه 15 تن سبزی تازه آماده افتتاح است.

دومین کارخانه سبزی خشک‌کنی طبس به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمود اسدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تعداد 34 پروژه مربوط به جهاد کشاورزی با مجموع اعتبار یک میلیارد و 478 میلیون تومان در شهرستان طبس به بهره‌برداری رسمی می‌رسد که از این مبلغ، حدود یک میلیارد تومان مربوط به تسهیلات بانکی و بقیه مربوط به اعتبارات دولتی است.

وی بیان کرد: کارخانه سبزی خشک‌کنی یکی از پروژه‌هایی است که در دهه فجر امسال در طبس افتتاح می‌شود که بابت آن بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس ادامه داد: این کارخانه از جدیدترین تکنولوژی و فناوری برای خشک کردن سبزی بهره می‌برد که این موضوع موجب می‌شود، عطر و طعم سبزی حفظ شود.

وی افزود: این کارخانه که دومین کارخانه سبزی خشک‌کنی طبس محسوب می‌شود، ظرفیت جذب روزانه 15 تن سبزی تازه و تولید سالیانه 300 تن سبزی خشک را دارد و راه‌اندازی آن موجب کاهش دغدغه سبزی‌کاران برای فروش محصول تولیدی‌شان می‌شود.

اسدی خاطرنشان کرد: سایر پروژه‌هایی که طی دهه فجر امسال در طبس به بهره‌برداری می‌رسد شامل 12 مورد استخر تنظیمی و دومنظوره کشاورزی با اعتبار 428 میلیون تومان، احیا و مرمت 14 رشته قنات با اعتبار 321 میلیون تومان، جابجایی و تجهیز یک مورد چاه کشاورزی با اعتبار 100 میلیون تومان، چهار مورد انتقال آب و لوله‌گذاری به طول مجموع 2650 متر با اعتبار 93 میلیون تومان و دو مورد جاده دسترسی به مزارع به طول مجموع هفت کیلومتر با اعتبار 35 میلیون تومان است.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای 151 نفر ایجاد یا تثبیت شغل شده و یک‌هزار و 680 خانوار نیز از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/90001/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول