اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه تاکید کرد

اتلاف آب بزرگترین تهدید برای کشاورزی بشرویه

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه گفت: با توجه به اقلیم گرم و خشک منطقه بشرویه اتلاف آب در روند کشاورزی مشکلی جدی برای بخش کشاورزی این شهرستان است.

اتلاف آب بزرگترین تهدید برای کشاورزی بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، رئیس جهاد کشاورزی بشرویه ظهر امروز در جمع مسئولان بشرویه و مردم روستای جوزردان اظهار داشت: در 40 سال اخیر بشرویه با کمبود شدید بارندگی روبه‌رو بوده است.

علی شفیعی ادامه داد: در مقابل کاهش بارندگی‌ها، دما افزایش یافته و به دنبال آن میزان تبخیر نیز بالا رفته است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی بشرویه در 40 سال اخیر از 110 میلی‌متر به 78 میلی‌متر کاهش یافته است، افزود: در مقابل در همین بازه زمانی میانگین دما از 17.5 درجه سانتی‌گراد به 19.5 درجه افزایش یافته است.

شفیعی تاکید کرد: بشرویه در تقسیم‌بندی‌های اقلیمی در ردیف مناطق گرم و خشک قرار گرفته است و توجه به همین موضوع ضرورت جلوگیری از تلفات آب به ویژه در بخش کشاورزی را مشخص می‌سازد.

این مسئول از اجرای طرح‌هایی نظیر لایروبی قنوات و احداث استخر برای جلوگیری از اتلاف آب کشاورزی در بشرویه خبر داد و متذکر شد: احداث کانال و لوله‌گذاری از جمله مهم‌ترین طرح‌هایی است که دراین زمینه به اجرا در می‌آید.

رئیس جهادکشاورزی بشرویه تصریح کرد: مزارع و چاه موتورهای کشاورزی بشرویه ظرفیت اجرای 2 هزار کیلومتر لوله‌گذاری را دارد که تاکنون نقشه‌برداری‌های اولیه برای اجرای 500 کیلومتر لوله‌گذاری در مزارع بشرویه انجام شده است.

وی میزان جلوگیری اختلافات آب به ازای هر کیلومتر لوله‌گذاری را سه لیتر عنوان و اضافه کرد: با اجرای هر یک کیلومتر کانال‌کشی برای 9 نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

شفیعی اذعان داشت: علاوه بر کاهش تلفات آب، افزایش سطح زیر کشت، پایداری منابع آبی و همچنین ایجاد اشتغال از مهم‌ترین مزایای اجرای پروژه‌های لوله‌گذاری است.

انتهای پیام/69006/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول