اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

100 بقعه متبرکه خراسان جنوبی به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه امامزاده‌ها، جایگاهی برای ترویج اسلام در میان جهانیان هستند، گفت:‌ 100 بقعه متبرکه خراسان جنوبی به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود.

100 بقعه متبرکه خراسان جنوبی به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی به ضرورت تبیین جایگاه امامزاده‌ها در میان مردم اشاره کرد و اظهار داشت: با تحقق این موضوع تمام موانع موجود بر سر راه بقاع امامزاده‌ها برای تبدیل‌شدن آنها به قطب فرهنگی برداشته می‌شود و مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تحقق می‌یابد.

وی تصریح کرد: ترویج جایگاه و شخصیت والای امامزادگان به‌عنوان یک اصل اساسی است که باید با برنامه‌ریزی مدون و سازمان‌دهی شده در راستای آن حرکت کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه توسل به امامزادگان بهترین مکان برای جوانان جامعه است، افزود: نسل جوان جامعه باید برای رفع مشکلات خود به امامزادگان که منبع خیر و برکات فراوان هستند، پناه آورند.

گرایلی به وجود 100 امامزاده در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی همواره برنامه‌هایی را در راستای تکریم این امامزادگان اجرا می‌کند که امید است با حضور گسترده مردم در جوار امامزادگان شاهد به ثمر نشستن این برنامه‌ها باشیم.

وی اذعان داشت: ترویج و گسترش فضائل و مناقب اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه‌های مذهبی آحاد جامعه، تبدیل آستان امامزادگان به قطب‌های فرهنگی و ارتقای‌ معرفت نسبت به شان و منزلت امامزادگان عزیز در راستای تقویت و بصیرت‌افزایی جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف دشمنان اهل بیت(ع) از بین بردن یاد، نام و هدف خاندان عصمت و طهارت(ع) بوده، ادامه داد: امامزادگان با هجرت خود، مسیر جهاد را استمرار بخشیدند و خط سرخ شهادت را همواره زنده نگاه داشتند.

وی با اشاره به ناشناخته‌بودن برخی امامزادگان گفت: در عصر بنی‌عباس در اثر جنگ‌های این حکومت، امامزاده‌ها به شهرهای مختلف ایران تشریف آوردند و به زندگی خود ادامه دادند که بعد از روی کار آمدن شیعیان بیشتر آنها مورد شناسایی قرار گرفت.

انتهای پیام/22482/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول