اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت می‌گیرد

افتتاح 11 پروژه در حوزه‌های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و بهره‌برداری 11 پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه فجر خبر داد.

افتتاح 11 پروژه در حوزه‌های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدرضا جهان‌آرا در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بالای کهگیلویه و بویراحمد در برخورداری از منابع طبیعی اظهار داشت: بیش از 20 درصد جنگل‌های زاگرس در این استان قرار دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه منابع طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد بنا به شرایط خاصی که وجود دارد با همه توان از عرصه‌های مرتعی و جنگلی خود حفاظت می‌کند، عنوان کرد: این استان را با همین عرصه‌های زیبا و غنی طبیعی می‌شناسند و گردشگر و مسافر نیز به همین دید و برای لذت بردن از این جاذبه به استان ما سفر می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های طبیعی و در معرض خطر استان در اولویت کاری ادارات منابع طبیعی استان قرار دارد، تصریح کرد: احیای عرصه‌های تخریب شده نیز به صورت مداوم در برنامه کاری این نهاد قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در دهه فجر امسال 11 پروژه در حوزه‌های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح و بهره‌برداری خواهند شد.

جهان‌آرا با اشاره به اینکه این پروژه‌ها شامل حفاظت خاک و آبخیزداری، گیاهان دارویی، بذرپاشی و غنی‌کاری هستند، اعتبار مورد نیاز و هزینه شده برای افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مذکور را 4 هزار و 400 میلیون ریال عنوان کرد.

این مسئول در منابع طبیعی و آبخیزداری همچنین یادآور شد: با اجرای این تعداد پروژه اشتغال‌زایی بیش از 2 هزار و 700 نفر روز را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه به تعامل بیشتر میان برخی دستگاه‌ها و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها باید برای اجرای طرح‌های خود که به صورت مستقیم با اراضی ملی و جنگل‌ها و مراتع سر و کار دارد، با منابع طبیعی هماهنگی داشته باشند و هرگونه اقدامی نیاز به استعلام و اجازه این دستگاه را دارد.

انتهای پیام/82008/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول