اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت:

متجاوزان به منابع ‎طبیعی در تنگه چهل‎چای مینودشت خلع ید شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مینودشت گفت: ظهر امروز چهار فقره خلع ید منابع طبیعی در جنگل تنگه چهل‎چای شهرستان مینودشت انجام شد.

متجاوزان به منابع ‎طبیعی در تنگه چهل‎چای مینودشت خلع ید شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد صادق بشکوفه بعد از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این متجاوزان به منابع ‎طبیعی چندین سال در حوزه گردشگری جنگل تنگه ‎چهل‌چای شهرستان مینودشت بدون تحقیق و به زور تصرف عدوانی کرده و آلاچیق‎هایی در حریم رودخانه و اطراف آن ساخته بودند.

وی ادامه داد: این افراد سودجو در وسعت نیم هکتار آلاچیق‎ها را به مردم کرایه می‎دادند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مینودشت با اشاره به خلع ید این اراضی از سوی مقامات قضایی اذعان داشت: اداره منابع طبیعی از این افراد در مراجع قانونی شکایت کرده بود که شکایت پس از گذراندن مراحل قانونی و اقداماتی که در دادسرای شهرستان مینودشت انجام شد، حکم به خلع ید از متصرفات داده شد.

بشکوفه خاطرنشان کرد: این اقدام ظهر امروز توسط نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان، همکاران اداره منابع طبیعی مینودشت گنبدکاوس، کلاله، گالیکش، دادستان شهرستان مینودشت، امور آب منطقه گنبدکاووس و مینودشت، نمایندگان شورای تامین شهرستان، شهردای مینودشت و ماموران نیروی انتظامی انجام شد.

وی بیان داشت: این افراد به جرایم نقدی نیز محکوم شده‎اند و این اقدام برای حفظ حریم رودخانه و حفاظت از جان مردمی که در این آلاچیق‎ها قرار می‎گرفتند، صورت گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مینودشت افزود: این امکان وجود داشت تا هر لحظه مردمی که در این آلاچیق‎ها استراحت می‎کنند در مسیر خطر سیل و خطرات دیگر قرار بگیرند.

بشکوفه منابع طبیعی را از نشانه‌های خداوند متعال دانست که انسان را به تفکر در برابر عظمت پروردگار وا می‌دارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه منابع‌ طبیعی اهمیت بالای در زندگی ماشینی امروز دارد جامعه باید بیش از گذشته به ضرورت این منابع آشنا شوند و آن را به ‌عنوان سرمایه و امانت جامعه برای نسل‌های آینده نگاه کنند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مینودشت ادامه داد: کسانی که از این هدیه خداوند استفاده می‌کنند، همواره موظف‌ هستند از آن به طور اصولی بهره‌برداری کرده و سرسبز به نسل آتی تحویل دهند.

بشکوفه با اشاره به نقش مردم در حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرد: منابع طبیعی در تعادل بخشیدن و آرامش زندگی جامعه نقش مهمی دارد و باید مردم نیز برای حفظ این منابع خدادادی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/2307/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول