اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

12 بهمن آغاز فصلی جدید در جمهوری اسلامی

گلباران تمثال امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب در کرمان

همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر تمثال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی در کرمان گلباران شد.

گلباران تمثال امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همزمان با‌ آغاز ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود تاریخ‌ساز امام خمینی (ره) به میهن اسلامی آیین گرامیداشت 12 بهمن با حضور مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار کرمان در تالار تلاش این شهر برگزار شد.

در این آیین بعد از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی، نماینده‌هایی از سوی اقشار و گروه‌های مختلف مردم تمثال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی را گلباران کردند.

12 بهمن فصلی جدید در ایران رقم خورد‌

استاندار کرمان به عنوان سخنران ویژه آیین گرامیداشت 12 بهمن ماه اظهار داشت: 12 بهمن روزی است که با ورود مردی از سلسله جلیله پیامبر اکرم (ص) به جمهوری اسلامی ایران، فصلی جدید در این نظام رقم خورد.

علیرضا رزم‌حسینی افزود: امام خمینی (ره) مرجعی عالیقدر و رهبری قاطع و صریح بودند که همه مردم به ایشان اعتماد واقعی داشتند.

وی با برشمردن ویژگی‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی‌ ابراز داشت: مردمی بودن از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی ایران بود و استقبالی که 12 بهمن ماه سال 57 از حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت، این ویژگی را ثابت کرد.

رزم‌حسینی گفت: حضور جمعیتی فشرده در روز استقبال از امام خمینی‌ (ره)، کمر رژیم شاهنشاهی را شکسته و شاه را برای همیشه از ایران رفتنی کرد.

انقلاب ما با دین مردم عجین شد

استاندار کرمان عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران، اسلامی بودن آن است، انقلاب ما با دین مردم عجین شده بود.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به صورت فراگیر و شامل همه ادیان آغاز شد و دهه فجر را آفرید.

رزم‌حسینی با بیان اینکه مرارت‌های زیادی برای استقرار و تداوم انقلاب اسلامی تا به امروز کشیده شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز امروز با همان صلابت و اقتدار نظام اسلامی را هدایت می‌کنند.

وی ابراز داشت: امروز بسیاری از کشورها هم‌پیمان ما در انقلاب اسلامی هستند، تداوم انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر نیز دیده می‌شود.

پیشرفت‌های ایران با وجود سال‌ها تحریم و تهدید حاصل شده است

رزم‌حسینی با برشمردن برکات انقلاب اسلامی در استان کرمان افزود: قبل از انقلاب در استان کرمان تنها یک مرکز دانشگاهی با 867 دانشجو وجود داشت و امروز 170 هزار دانشجو در 110 مؤسسه آموزشی در این استان تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: این جمعیت، ثروت انسانی و سرمایه ملی هستند که می‌توانند به عنوان مرجعی برای توسعه استان کرمان باشند.

استاندار کرمان بیان داشت: راه‌های روستایی آسفالته استان کرمان از 103 کیلومتر قبل از انقلاب به 5 هزار و 771 هزار کیلومتر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: روستاهای بهره‌مند از خط تلفن از 12 روستا به 3 هزار و 514 روستا و روستاهای برق‌دار از 173 مورد به 4 هزار و 570 روستا در حال حاضر افزایش یافته است.

رزم‌حسینی افزود: فضای ورزشی استان کرمان در حال حاضر چهار برابر شده‌ و در مجموع یک هزار خانه بهداشت در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این پیشرفت‌ها در حالی به وجود آمده است که هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و تهدیدهای زیادی را نیز داشتیم.

باید کارآمدی نظام اسلامی را ثابت کنیم

رزم‌حسینی خاطر نشان کرد: رسالت همه جوانان و مردم این است که در ادامه مسیر برای آبادانی کشور تلاش کنند، حضور مردم در صحنه اقتصادی و ... با تولید ثروت می‌تواند مسیر آبادانی را فراهم کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه رئیس جمهور فردی مجتهد، عاقل، قانون‌گرا و صادق است، گفت: آرامش امروز در اقتصاد ایران وجود دارد و با کمی تلاش می‌تواند توسعه را در سراسر کشور رقم زد.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم استقرار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را شاهد باشیم با راهی غیر از کارآمدی نظام تحقق نمی‌یابد.

رزم‌حسینی افزود: دشمن به دنبال این است که نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد جلوه دهد، لذا باید برای خنثی کردن این توطئه نیز تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: مدیران و مسئولان باید برای ادامه راه شهیدان، مدیریتی مردمی و جهادی داشته باشند و از همه ظرفیت‌های استان استفاده کنند.

رزم‌حسینی بیان داشت: همه باید دست به دست هم دهیم و فارغ از گرایش سیاسی به دنبال ساختن استانی آباد باشیم، با حضور جوانان برومند این استان به عنوان نیروهای متخصص می‌توان این امر را محقق کرد.

انتهای پیام/80017/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول