اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام دهه فجر صورت می‌گیرد

برگزاری 300 برنامه فرهنگی ورزشی در خراسان جنوبی

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی از برگزاری 300 برنامه فرهنگی ورزشی و کلنگ‌زنی و افتتاح 5 پروژه ورزشی در استان طی دهه فجر خبر داد.

برگزاری 300 برنامه فرهنگی ورزشی در خراسان جنوبی

حسن‌رضا عمیدیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر بیش از 300 برنامه فرهنگی ورزشی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های دهه فجر امسال توجه به ورزش برای همه، امیدآفرینی و نشاط‌افزایی در میان اقشار جامعه است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی به برگزاری مسابقات مختلف ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: در بخش هیئت‌های ورزشی استان 27 عنوان برنامه در قالب همایش گفتمان جوان، جشنواره فرهنگی ورزشی، همایش پیاده‌روی خانوادگی، مسابقات و رویدادهای ورزشی دوستانه و قهرمانی در دو بخش بانوان و آقایان اجرا می‌شود.

عمیدیان اضافه کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی مسابقات قهرمانی خراسان جنوبی در رشته‌های موتورسواری و اتومبیل‌رانی، جودو، بدنسازی و پرورش اندام، تکواندو، پینگ‌پنگ، تیراندازی، جانبازان و معلولان، باستانی و کشتی پهلوانی، والیبال، فوتبال و اسکیت برگزار می‌شود.

*112 عنوان برنامه در شهرستان بیرجند و خوسف

وی به برنامه‌های فرهنگی ورزشی دهه فجر شهرستان بیرجند و خوسف اشاره کرد و افزود: در این شهرستان 80 عنوان مسابقه ورزشی اجرا می‌شود که مهم‌ترین آنها برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و مسابقات جام فجر در چهار رشته ورزشی فوتبال، والیبال، پینگ‌پنگ و دو و میدانی است و شهرستان خوسف با 32 عنوان برنامه از جمله همایش پیاده‌روی خانوادگی، مسابقات دارت، طناب‌کشی و دو و میدانی به استقبال دهه فجر می‌رود.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی با بیان اینکه 72 عنوان برنامه ورزشی در سه شهرستان سرایان، سربیشه و طبس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در سرایان 15 فعالیت ورزشی از جمله همایش پیاده‌روی خانوادگی، مسابقات بدمینتون، هندبال و والیبال برگزار می‌شود، در سربیشه 11 عنوان برنامه ورزشی اجرا می‌گردد و در طبس نیز ورزشکاران در 46 مسابقه ورزشی با عنوان جام فجر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

عمیدیان از 101 فعالیت ورزشی در دو شهرستان فردوس و قاینات خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد برنامه فرهنگی ورزشی 56 عنوان برنامه شامل مسابقات دوچرخه‌سواری و اتومبیل‌رانی، شنا، والیبال و همایش پیاده‌روی در شهرستان فردوس برگزار می‌شود و 45 فعالیت ورزشی شامل مسابقات قهرمانی هنرهای رزمی، جشن زورخانه‌ای، همایش پرواز بدون سرنشین و ورزش‌های کلاسیک است.

وی ادامه داد: در سه شهرستان نهبندان، بشرویه و زیرکوه نیز حدود 52 برنامه فرهنگی ورزشی برگزار می‌شود که از مهم‌ترین این فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری مسابقات فوتبال، فوتسال، والیبال، پینگ‌پنگ، تکواندو، کاراته، فوتبال خاکی، هندبال، دارت، جودو و آمادگی جسمی اشاره کرد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی سالن ورزشی چند منظوره بانوان شهرستان سربیشه، گود ورزش زورخانه‌ای علمدار بشرویه و سالن کشتی زیرکوه به بهره‌برداری می‌رسد و کلنگ دو پروژه چمن مصنوعی و گود ورزش زورخانه‌ای شهرستان زیرکوه نیز با حضور مسئولان استانی با مشارکت بخش خصوصی به زمین زده می‌شود.

عمیدیان گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی دو برنامه فرهنگی ورزشی کشوری در خراسان جنوبی اجرا می‌شود که نخستین آن برگزاری مسابقات قهرمانی پرورش اندام و بدن‌سازی شرق کشور با حضور 170 ورزشکار از شش استان کشور است؛ همچنین هفتمین همایش کویرنوردی کشوری در شهرستان بشرویه خواهد بود که امید می‌رود حدود 500 ورزشکار از سراسر کشور در کویر بشرویه به کویرنوردی بپردازند.

انتهای پیام/69014/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول