اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کیش دروازه طلایی توسعه گردشگری ایران

برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته در کیش و اعلام آمادگی شش کشور برای سرمایه‌گذاری در این جزیره، این نوید را می‌دهد که کیش بیش از پیش به عنوان دروازه‌ای برای توسعه گردشگری کشور مدنظر باشد.

کیش دروازه طلایی توسعه گردشگری ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره کیش انتخاب مسعود سلطانی فر عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حکم ریاست جمهور، اعلام آمادگی شش کشور اتریش، تایلند، کویت، ژاپن، مالزی و عراق برای سرمایه گذاری در جزیره کیش و استقبال مدیر عامل یکی از آژانس‌های مطرح کشور آمریکا برای اعزام تورهای گردشگری به جزیره کیش با کشتی غول پیکر و قاره پیمای کروز از مهم‌ترین اخبار گردشگری کیش طی روزهای گذشته بود.

ایران در ماه‌های اخیر در رسانه‌های گروهی اروپایی و آژانس‌های مسافرتی آمریکایی به عنوان مقصد ایده آل برای گردشگری مطرح شده است و در این راستا هفتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود ایران در صنعت گردشگری بود که می‌توان اذعان کرد که بخش خصوصی در یک پیوند و اتحاد مستحکم با سازمان منطقه آزاد توانست در این صنعت بزرگ گردشگری جهانی خود را مطرح کند.

رئیس هیئت مدیره خدمات هوایی، گردشگری کیش در حاشیه برگزاری این نمایشگاه ابراز داشت: ظرفیت‌های بالقوه کیش شناسایی شده و از آنجا که زیبایی خدادادی طبیعت بکر آن در سواحل نیلگون خلیج فارس در جهان کم نظیر است، باید هر چه سریع‌تر زیرساخت های لازم در کیش عملیاتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد تا دیگر دغدغه‌ای باقی نماند.

سید مهدی ذکایی با اشاره به تاریخ و عظمت ایران و نقشه جزیره زیبای کیش در بین کشورهای جهان در خلیج همیشه فارس افزود: ما نباید از کاروان توسعه و پیشرفت در صنعت گردشگری جهان و منطقه عقب بمانیم کشور ما را ملت‌های سراسر جهان دوست دارند و قطعا دولت‌هایشان نیز علاقمند هستند که مردم شان برای سیاحت و زیارت به کشور ایران سفر کنند و بارها این موضوع را از زبان مردم، سفرا و دیپلمات‌ها و نمایندگان آژانس‌های مسافرتی بسیاری از این کشورها شنیدیم و دیگر وقت آن رسیده مقدمات ورود آنها را برای سفر به ایران از طریق جزیره کیش فراهم کنیم.

رئیس جامعه هتلداران کیش نیز در همین راستا اظهار داشت: جزیره کیش با امکانات و همین ظرفیت‌های موجود می‌تواند پذیرای گردشگران مسلمان و دیگر اقلیت‌های مذهبی باشد و گمانه زنی بد خواهان کشورمان درباره وجود برخی از محدودیت‌ها به دلیل اعتقادات مذهبی مسلمانان این دیار مانعی برای ورود و جذب گردشگران غیر مسلمان را عنوان می‌کنند و متاسفانه ما تاکنون به علت عدم برنامه ریزی منطقی تا به امروز کارنامه موفقی در جذب گردشگران مسلمان نداشته‌ایم.

مسیح الله صفا با تاکید بر این که ما یک کشور مسلمان هستیم و اعتقادات مان را هرگز با پول معامله نخواهیم کرد، خاطرنشان کرد: با سیاست گذاری صحیح از سوی دولت مردان و فعالان در بخش‌های خصوصی خواهیم توانست با دیگر کشورهای اسلامی مانند مالزی و ترکیه در صنعت گردشگری به درآمدهای کلان آنها در این صنعت نزدیک بشویم.

سفیر کشور اتریش نیز در دیدار با علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با تغییر فضای سیاسی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید دولت شرکت‌های اتریشی علاقمند و تمایل دارند در جزیره حضور پیدا کنند.

فردریش اشتیفت ادامه داد: در ماه‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران به عنوان مقصد گردشگری در رسانه‌های گروهی اتریش مطرح شده است و ما می‌دانیم که ایران بزرگترین بازار در منطقه محسوب می‌شود به همین دلیل مشتاق پیوستن به این بازار بزرگ و گسترش روابط استوار بین دو کشور ایران و اتریش هستیم.

کوجی هانه‌دا سفیر ژاپن در تهران در ادامه این دیدار با اشاره به علاقمندی ژاپنی‌ها برای حضور در ایران گفت: با سفر پنج روزنامه نگار ژاپنی مستقر در تهران و سفر به جزیره کیش فرصت‌های سرمایه گذاری و همچنین جاذبه‌های گردشگری کیش بیش از پیش به مردم ژاپن معرفی می‌شود.

سفرای کویت و تایلند نیز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش آرامش و زیبایی‌های جزیره کیش را منحصربه‌فرد و بسیار جذاب توصیف کردند و سفر به کیش و دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش را نقطه عطفی برای حضور سرمایه گذاران کشورهایشان به جزیره کیش دانستند.

در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته حسام‌الدین مشتاقیان مدیرعامل آژانس آرتمیس در لس‌آنجلس آمریکا با اشاره به علاقمندی اتباع آمریکایی و ایرانیان مقیم آمریکا برای سفر به جزیره کیش گفت: مدیر کشتی قاره پیمای کروز در نخستین سفر خود به فکر سفر به خلیج فارس و پهلو گرفتن در سواحل بندر جزیره کیش در تابستان سال آینده است.  

حسام الدین مشتاقیان خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک نماینده کشتیرانی ایالات متحده آمریکا و یا نماینده‌ای از کروز لاین برای مذاکره و رایزنی برای فراهم کردن مقدمات سفر مسافران سطح بالای آمریکایی به ایران سفر  می‌کنند.

این ایرانی مقیم آمریکا در ادامه افزود: آژانس مسافرتی آرتمیس با توجه به علاقمندی استادان دانشگاه‌های دلفی، استنفورد و هاروارد آمریکا برای سفر به ایران در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم در زمینه این سفر هستیم.

انتهای پیام/88003/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول