اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از روند ساخت پارک آبی

پارک آبی کیش تا پایان بهار 93 به بهره‌برداری می‌رسد

پارک آبی کیش به منظور گسترش فضاهای تفریحی و سرگرمی جزیره کیش در ساحل جنوبی این جزیره تا پایان بهار سال 93 گشایش می‌یابد.

پارک آبی کیش تا پایان بهار 93 به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی‌اصغر مونسان از مراحل ساخت پارک آبی کیش دیدن کرد و دستورات لازم در خصوص تسهیل بهره برداری از این پروژه و نحوه برق رسانی به مجموعه را به معاونت‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.

همچنین در این بازدید مونسان با اشاره به استقبال مردم در آینده از پارک آبی کیش، در خصوص پیش بینی پارکینگ و راه‌های دسترسی به پارک یاد شده، نکات لازم را به مجموعه تحت مدیریت خود متذکر شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این بازدید با بیان اینکه از طرح‌های سرمایه‌گذاری در کیش استقبال می‌کنیم، گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران، کاهش کاغذ بازی اداری و توسعه زیر ساخت‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این سازمان است.

وی افزود: با وجود آنکه قیمت تمام شده تهیه و توزیع آب از سرزمین اصلی بیشتر است، هم اکنون تعرفه‌های اعمالی بر اساس تعرفه‌های وزارت نیرو است.

گفتنی است پارک آبی کیش در زمینی به مساحت 56 هزار متر مربع توسط بخش خصوصی و با همکاری بهترین طراحان و سازندگان معتبر خارجی طراحی و احداث می‌شود.

موقعیت جغرافیایی خاص پارک آبی کیش از دیگر ویژگی‌های متمایز کننده این مجموعه است به گونه‌ای که چشم‌انداز بی‌نظیر آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس را در جنوب و پارک ملی جنگلی جزیره کیش در شمال را در اختیار بازدیدکنندگان محترم قرار می‌دهد.

در ساخت این پارک آبی 11 سرسره به صورت پیچشی، سرعتی، سقوط آزاد و... پیش بینی شده و از جدید‌‌ترین وسایل تفریحی روز دنیا استفاده می‌شود و روزانه 3 هزار نفر قادر به تفریح در این پارک خواهند بود.

وجود استخرهایی با قابلیت ایجاد موج از دیگر جاذبه‌های پارک آبی کیش است که قادر است موج‌هایی به طول یک و نیم متر ایجاد کند.

این گزارش می‌افزاید در این پارک آبی رودخانه مصنوعی آرام به طول 550 متر و عرض حداقل چهار و نیم متر و حداکثر هفت متر در نظر گرفته شده که به جذابیت‌های این پارک می‌افزاید.

بنا بر این گزارش علاوه بر ایجاد فضای سبز با 86 گونه گیاهی که 10 گونه آن برای نخستین بار وارد کشور شده وسایل بازی‌های زیادی در این پارک پیش‌بینی شده است که در کشور بی همتا خواهد بود.

مجموعه پارک آبی کیش دو رستوران را برای پذیرایی از مشتریان در نظر گرفته که رستوران اصلی دید رو به دریا دارد.

جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی کشورمان قرار داد که سالانه پذیرای یک میلیون و 500 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/88003/ن/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول