اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره جامعه خدمات هوایی، مسافرتی و گردشگری کیش:

کیش بدون مسافر و گردشگر هیچ است/ فرش قرمز برای قدوم مسافران

رئیس هیئت مدیره جامعه خدمات هوایی، مسافرتی و گردشگری کیشبا با بیان اینکه کیش بدون مسافر و گردشگر هیچ است گفت: برای قدوم مبارک مهمانانی که از اقصی نقاط ایران و خارج به کیش سفر می‌کنند باید فرش قرمز پهن کنیم.

کیش بدون مسافر و گردشگر هیچ است/ فرش قرمز برای قدوم مسافران

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، مهدی ذکایی بنیان‌گذار و معاون پشتیبانی شرکت هواپیمایی کیش ایر، مدیر گردشگری دهه نخست منطقه کیش، بنیان‌گذار نخستین جشنواره تابستانی کیش و رئیس هیئت مدیره فعلی جامعه خدمات هوایی، مسافرتی و گردشگری کیش ظهر امروز در جمع پیشکسوتان سازندگی و توسعه کیش اظهار کرد: اتحاد و همدلی در بین تشکل‌های امروز در کیش، بسیار مهم و ارزشمند است.

وی خطاب به افراد سابق که سال‌های سخت و مشقت‌باری را پشت سر گذاشتند گفت: شما با فاصله گرفتن از یکدیگر میدان تاخت و تاز را به راحتی به دست کسانی دادید که خیلی آسان و راحت مرغوب‌ترین زمین‌های کیش را که در آن سال‌ها هیچ‌گونه ارزشی نداشت تصاحب کردند، هنوز یادمان نرفته است که به کارکنان سازمان خواهش و التماس می‌کردیم خانواده خود را برای زندگی به کیش بیاورند اما کسی قبول نمی‌کرد چون کمبود و مشکلات خدمات اولیه مانند آب، برق و تهیه مایحتاج روزانه در کیش خیلی سخت و دشوار بود.

ذکایی در ادامه افزود: ما در شرایطی کار می‌کردیم که آرزوی حتی بوی نان تازه را داشتیم، آب شیرین به سختی در کیش تهیه می‌شد اما هیچ کس به خاطر کمبودها و مشکلات میدان را خالی نکرد، سرمایه‌گذاران و مدیرانی به کیش آمدند که وطن‌پرست واقعی بودند و با عشق و علاقه برای رشد و توسعه آبادانی این خاک پاره میهن اسلامی سر از پا نمی‌شناختند.

رئیس هیئت مدیره جامعه خدمات هوایی، مسافرتی و گردشگری کیش ابراز داشت: وقتی زمین کیش ارزش مادی پیدا کرد و روز‌به‌روز خریداران زمین‌ها به کیش آمدند و به هر بهانه‌ای فقط زمین می‌خریدند و دست به دست معامله می‌شد در واقع هیچ‌کس از این کار خوشحال نمی‌شد چون اساس این کار غلط و اشتباهی بزرگ بود.

وی ادامه داد: اما ما قدیمی‌ها کوله‌باری از تجربیات تلخ و شیرین را پشت سر گذاشتیم و هنوز قدرت و توانایی فکری و عملی را برای کمک به توسعه بیشتر کیش را دارا هستیم و می‌توانیم با همان انسجام و پشتکار همراه با عشق که در وجود یکایک ماست شعارهای توسعه و رسیدن به شکوفایی واقعی را به سرانجام برسانیم.

این مدیر سابق تصریح کرد: بخش خصوصی با همه خوب و بدش برای کیش، بودنش بهتر از نبودنش است اما باید در چارچوب قانون و اهداف تعیین شده کیش حرکت کند نه با تک‌روی‌ها سبب بروز مشکلاتی اساسی شود.

وی ادامه داد: ما تجربه بزرگی داریم و می‌دانیم تک‌روی آفت و سم هولناکی برای کیش است ما تجربه داریم و می‌دانیم کیش بدون مسافر و گردشگر هیچ است و در بطن این هیچ بودنش فقط ساختمان‌ها، برج‌ها و بازارها می‌مانند و این اصلا خوب نیست.

ذکایی اذعان داشت: ما اهالی جزیره کیش همه عضو یک خانواده هستیم و کیش خانه ماست و مسافر و گردشگر مهمان خانه ما که در دین مبین اسلام مهمان حبیب خداست و ما کیش را زیبا ساختیم و زیباتر می‌کنیم.

این مسئول، یادآور شد: برای قدوم مبارک مهمانانی که از اقصی نقاط ایران و خارج به کیش سفر می‌کنند باید فرش قرمز پهن کنیم چرا که به خوبی می‌دانیم کیش نه زمین حاصلخیزی برای کشاورزی دارد و نه کارخانجات بزرگ و نه آثار باستانی و تاریخی قابل توجه که بشود یک زندگی روزمره در آن داشت پس ما فقط میزبان بزرگی هستیم برای مسافران و گردشگران که باید با شایستگی این میزبانی را حفظ کنیم.

این مدیر با سابقه کیش خاطرنشان کرد: از آن رفتگر درب فرودگاه تا آن کاسب و کارمند و رئیس، مسئول بزرگ و مدیر عامل در کیش همه عضو یک خانواده هستیم و باید با همتی مضاعف و رفتار و منشی شایسته در راستای جذب توریست و ترویج فرهنگ والای کیش و کیشوند گام برداریم.

انتهای پیام/88003/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول