اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

پیشنهادهای خاکی برای مسابقات قرآن نوجوانان

لزوم تجدید نظر در زمان برگزاری مسابقات قرآن شکوفه‌ها/ تیم کارشناسی تشکیل دهید

قاری بین‌المللی قرآن کریم با تأکید بر اینکه تغییرات در مسابقات قرآن شکوفه‌ها باید توسط تیم کارشناسی صورت پذیرد گفت: گنجاندن مسائل تفریحی در این مسابقات پیش از هر چیز نیازمند تجدید نظر در زمان و مکان برگزاری است.

لزوم تجدید نظر در زمان برگزاری مسابقات قرآن شکوفه‌ها/ تیم کارشناسی تشکیل دهید

«رحیم خاکی» قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در خصوص تفاوت‌های مسابقات قرآن شکوفه‌ها و مسابقات بزرگسالان اظهار داشت: این مسابقات باید در نحوه برگزاری، داوری‌ها و نمره‌دهی با مسابقات بزرگسالان تفاوت‌هایی داشته باشد که این امر نیاز به کار کارشناسی دارد به اینصورت که یک تیم کارشناسی با بررسی شرایط موجود پیشنهادات جدیدی را برای نحوه برگزاری مسابقات ارائه کنند.

وی با اشاره به رشد مسابقات شکوفه‌ها طی سال‌های اخیر اظهار داشت: آنچه در حال حاضر اتفاق افتاده اتفاق مهم و مبارکی است و هر سال نسلی پویا و جدید از قُرّآء و حُفّاظ وارد جریان قرآنی کشور می‌شود، با حضوری که در چند استان کشور برای داوری مسابقات امسال داشتم شاهد رشد کیفی آنها بودم و به نظرم سیستم آموزش مؤسسات قرآنی به همراه فعالیت جلسات سنتی همچنان در حال پرورش استعداد‌ها و ایجاد علاقه‌مندی در نوجوانان است.

وی فعالیت رسانه‌ها را در انعکاس این مسابقات مطلوب دانست و گفت: نباید از تلاش‌هایی که در حوزه صدا و سیما خصوصاً شبکه قرآن سیما، رادیو قرآن و اخباری که در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای منتشر می‌شود غافل شویم، امروزه خانواده‌ها ارتباط قوی‌تری نسبت به گذشته با رسانه‌های قرآنی برقرار کرده‌اند و این جای تقدیر و تشکر دارد، مثلاً برنامه‌ای مانند «اسراء» در شبکه قرآن سیما با جذب طیف وسیعی از مخاطبان و ایجاد علاقه در خانواده‌ها برای پرورش‌ استعداد‌های فرزندانشان بسیار مفید و مؤثر است و ماحصل تمامی این تلاش‌ها را در مسابقات سازمان اوقاف به صورت شاخص شاهد هستیم.

خاکی برگزاری مسابقات با نگاه رسانه محور را سبب ایجاد انگیزه در بین نوجوانان دانست و گفت: باید مسابقات شکوفه‌ها با اطلاع‌رسانی مناسب و تعیین جوایز و حمایت‌های ویژه‌ از نسل نوجوان ادامه پیدا کند، در این صورت شاهد خواهیم بود که یک کار مفرح و ارزشمند و تأثیر‌گذار در فضای فرهنگی کشور ایجاد و این رقابت‌ها به یک جریان اثر‌گذار فرهنگی تبدیل شده و سبب ایجاد انگیزه و حضور هر چه بیشتر فرزندانمان در چنین برنامه‌هایی شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اضافه کردن فعالیت‌های فوق برنامه نظیر بازی و سرگرمی برای بچه‌ها در کنار مسابقات قرآن گفت: برای چنین برنامه‌هایی باید ابتدا زمان برگزاری مسابقات اصلاح شود، بهتر است مسابقات در یکی استان‌های شمالی کشور و در فصل تابستان برگزار شود زیرا به علت وجود فضای مناسب و طبیعت خوب این استان‌ها مسئولان می‌توانند برنامه‌های خوبی برای نوجوانان در نظر بگیرند.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به ضرورت اصلاح تقویم مسابقات شکوفه‌ها گفت: این تقویم به صورت سنتی و از قدیم‌الأیام مشخص کننده زمان مسابقات است و از لحاظ اجرایی چاره‌ای به جز اجرای مسابقات در این زمان وجود ندارد و در مجموع همه مشکلات گفته شده با بررسی و مطالعات کارشناسی قابل حل است.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول