اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

یار احمدی خبر داد

برگزاری مسابقات قرآن شکوفه‌ها در تابستان با برنامه‌های تفریحی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از احتمال برگزاری دور بعد مسابقات شکوفه‌ها در فصل تابستان و با برنامه‌های فرهنگی و تفریحی خبر داد.

برگزاری مسابقات قرآن شکوفه‌ها در تابستان با برنامه‌های تفریحی

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع شکوفه‌ها صبح امروز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام الهی‌زاده مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و «ولی یار‌احمدی» رئیس مرکز امور قرآنی این سازمان در تالار فرهنگ تهران برگزار شد.

بنا‌بر این گزارش این برنامه با تلاوت آیات ابتدایی سوره مبارکه «نور» و سوره مبارکه «حمد» توسط «سجاد انصاری» نفر اول این رقابت‌ها در سال گذشته آغاز شد.

در ادامه این برنامه یار‌احمدی طی سخنانی با اشاره به حضور بیش از 200 هزار شرکت‌کننده در مسابقات شکوفه‌ها گفت: این مسابقات با حضور بیش از 200 هزار نفر در مراحل ابتدایی آغاز و این افراد پس از گذراندن مراحل شهرستانی و استانی پای به این مسابقات گذاشته‌اند.

یاراحمدی با اشاره به اینکه این مسابقات تا دو سال پیش در کنار مسابقات بزرگسالان برگزار می‌شد، گفت: این مسابقات همواره در کنار مسابقات بزرگسالان برگزار می‌شد و در اولویت دوم هم قرار داشت و این امر سبب تحت‌الشعاع قرار گرفتن مسابقات شکوفه‌ها می‌شد، اما امروز این رقابت‌ها این مسابقات باشکوه تبدیل شده، جوایز آن هم ارتقاء پیدا کرده، همچنین پیش از این مسابقات شکوفه‌ها به صورت فشرده در 2 روز برگزار می‌شد، اما اکنون این مسابقات به صورت مستقل طی حدود 9 روز برگزار می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به تحولات دیگر در مسابقات شکوفه‌ها اظهار داشت: برنامه‌ریزی و تلاش ما این است تا بتوانیم سال آینده مسابقات را در تابستان و با برنامه‌های تفریحی و فرهنگی برگزار کنیم.

وی با اشاره به پیشنهادات مطرح‌شده در خصوص تغییر و تحول در این مسابقات اظهار داشت: یکی دیگر از پیشنهادات، برگزاری مسابقات در دو زیرگروه سنی زیر 12 سال و بالای 12 سال است که در حال بررسی آن هستیم و باید بگویم همه این نظرات و ایده‌ها به این دلیل است که مسابقات شکوفه‌ها مستقل شده و روزبه‌روز بهتر و کامل‌تر می‌شود.

یاراحمدی با توصیه نوجوانان و نونهالان به قدردانی از زحمتکشان اظهار داشت: خوب است شما شکوفه‌های قرآنی که امروز به ثمر نشسته‌اید، قدردان همه اساتید، پدر و مادر و کسانی که شما را به این مرحله رسانده‌اند باشید.

وی در انتها با تقدیر از شهدای نوجوان قرآنی اظهار داشت: در این فرصت جا دارد یادی کنیم از همه شهدای نوجوان قرآنی که در سنین پایین به معنی واقعی کلمه به قرآن عمل کرده‌اند و امیدوارم شما نوگلان هم به سمت عمل به قرآن بروید و زندگی‌تان قرآنی شود و همچنین نیت کنید ثواب تلاوت‌های شما به روح بلند شهدای قرآنی تقدیم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس در این مراسم گروه تواشیح و هم‌خوانی «طه» به اجرای برنامه پرداخت.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول