اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

روحانیت باید به روش‌های مختلف تبلیغ مسلط شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: با توجه به اینکه در دنیای کنونی فقط سخنرانی کافی نیست، روحانیت باید به‌ روز شده و به روش‌های مختلف تبلیغ مسلط شود.

روحانیت باید به روش‌های مختلف تبلیغ مسلط شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در گردهمایی همایش طلاب و روحانیون که ظهر امروز از سوی دفتر امام جمعه، استانداری قزوین و سازمان بسیج طلاب در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه امروز در برابر چشم ماست و هیچ انسان هوشمندی نمی‌تواند آن را انکار کند این است که اکنون اسلام از حاشیه معادلات سیاسی و اجتماعی جهان خارج شده و در مرکز عناصر تعیین‌کننده حوادث برجسته است.

وی افزود: دین مبین اسلام نگاه تازه‌ای در عرصه زندگی، سیاست، حکومت و تحولات اجتماعی ایجاد کرده است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: دین اسلام در دنیای کنونی که پس از شکست کمونیزم و لیبرالیزم دچار خلاء عمیق فکری و نظری شده پدیده‌ای مهم به شمار می‌رود.

باریک‌بین ادامه داد: همه ما می‌دانیم که جهان به دو بخش کمونیزم و لیبرالیسم تقسیم شده بود و تقریباً تمام کشورهای جهان حتی اگر تمایل قلبی هم به یکی از این مکتب نداشتند باز مجبور بودند به یکی از این دو قطب قدرت وابسته شوند.

وی عنوان کرد: امروز که به فضل الهی موازنه بهم خورده و کمونیزم به تعبیر امام راحل به موزه تاریخ سپرده شده و لیبرالیسم ناکارآمدی خود را به جهانیان اثبات کرده است، خلاء فکری عمیقی در خصوص نحوه اداره جهان پرآشوب کنونی به وجود آمده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در چنین شرایطی است که اسلام به عنوان مکتبی زنده و پویا که برخلاف دیگر مکاتب در چند توصیه و نکته خلاصه نشده بلکه برای تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی انسان برنامه دارد و با افتخار قابل عرضه به جهانیان است، جلوه پررنگ‌تری دارد.

باریک‌بین گفت: بنابراین مردم دنیا تعالیم و آموزه‌های اسلام راستین را به خوبی بشناسند و از آن آگاه شوند.

وی ابراز کرد: تحقق این مهم رسالت عمیق و سنگینی بر دوش روحانیت و علما که زبان گویای اسلام هستند، است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: چهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که امروز برخی از فرقه‌های ظالم با هویت سلفی از اسلام ترسیم و به جهانیان معرفی می‌کنند، چهره‌ای زشت، خشن و بی‌منطق است که بالاترین هنر آن سر بریدن انسان‌هاست.

باریک‌بین اضافه کرد: بنابراین شما روحانیون امروز وظیفه سنگین‌تری دارید زیرا باید چهره واقعی دین مبین اسلام را به مردم دنیا نشان دهید تا جهانیان بدانند اسلام آن چیزی نیست که وهابیت معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم نیز در وهله نخست خود روحانیون که توفیق خدمت به اهل بیت (ع) به ویژه خادمی حضرت سیدالشهدا (ع) و شاگردان مکتب امام صادق (ع) و سربازی امام عصر (عج) را یافته‌اند، باید اسلام و تشیع را به خوبی بشناسند و آن را به دیگران نیز بشناسانند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: باید با تفسیر قرآن آشنا شده، نهج‌البلاغه را شناخت و با کتاب‌های روایت و حدیث مأنوس بوده و مطالعات خود را در زمینه اسلام‌شناسی افزایش دهید.

باریک‌بین با اشاره به اینکه برگزاری همایش‌های اسلامی و قرآنی گام مثبتی در راستای شناخت هرچه بیشتر اسلام و شناساندن آن به دیگران است، تصریح کرد: اگر خود مسلط به احکام و تعالیم اسلام نباشیم نمی‌توانیم آن را به جهانیان بشناسانیم.

وی ابراز کرد: پس از این باید با فنون تبلیغ آشنا شویم و امروز گرچه منبر و سخنرانی کاربردی اساسی دارد اما سخنرانی تنها کافی نیست بلکه روحانیت باید به‌روز شود و نسبت به تمام روش‌های تبلیغ مسلط باشد.

نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: کار بسیار خطیر و پیچیده‌ای در پیش رو دارید که در پیشگاه پروردگار و رسول او بسیار ارزشمند است.

باریک‌بین گفت: نکته بسیار مهم و اساسی دیگر در این مقوله این است که اگر حتی با بهترین شیوه‌ها تبلیغ کنیم اما خود را از نظر روحی و اخلاقی تربیت نکرده باشیم، تبلیغ ما در مخاطبان تأثیری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رموز موفقیت امام راحل که توانست در قرن بیستم با انقلاب خود در ایران، تمام دنیا را تکان داده و تحت تأثیر قرار دهد، تزکیه نفس بود زیرا امام در وهله نخست خود را ساخت و از تزکیه نفس والایی برخوردار بود به همین دلیل بود که کلامش تأثیرگذار شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: به مسئولان حوزه علمیه این استان توصیه می‌کنم برگزاری جلسات درس اخلاق را با جدیت پیگیری کرده و برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل شوند زیرا بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/77010/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول